درخواست تعدادی از ایرانیان مقیم آلمان از «ایران ایر »

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰ 6 سال پیش

درخواست تعدادی از ایرانیان مقیم آلمان از «ایران ایر »

عصر سفر- تعدادی از ایرانیان مقیم آلمان، در یک درخواست اینترنتی از شرکت هواپیمایی « ایران ایر» خواستند که خطوط پرواز مستقیم در مسیر تهران - مونیخ -تهران را برقرار کند.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مونیخ، فراخوان تهیه شده از سوی برخی از ایرانیان مقیم آلمان از شرکت هواپیمایی «ایران ایر» در خصوص برقراری پرواز مستقیم در مسیر تهران - مونیخ -تهران را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این درخواست به شرح زیر است:

همانطور که اطلاع دارید، پرواز مستقیم مونیخ- تهران (توسط شرکت هواپیمایی ماهان) از ماه فوریه 2019 به دلایل سیاسی و تحریم، دیگر برقرار نمی‌باشد.
پس از ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی ماهان، هیچ پرواز مستقیمی میان تهران و مونیخ وجود ندارد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، 8 ایرلاین خارجی با پرواز غیرمستقیم (توقف در کشور ثالث)، جایگزین شرکت هواپیمایی ماهان می‌باشند. اما، از یک طرف هزینه بالای بلیط (در صورت برابر بودن میزان بار و پرواز+توقف با شرایط پرواز ماهان ایر) و از طرف دیگر مدت زمان بسیار طولانی پرواز+توقف (در کشور ثالث) موجب بازگشت شرایط سخت سابق (پیش از برقراری پرواز مستقیم ماهان ایر) برای اکثر مسافران مونیخ-تهران شده است. حتی در صورت استفاده از ایرلاین‌های ارزان قیمت مانند پگاسوس ایرلاینز، عواملی مانند میزان بار کمتر (‌20 یا 23 کیلو) و مدت زمان طولانی توقف در کشور ثالث باعث پر هزینه شدن سفر خواهند شد. نه تنها ایرانیان مقیم، بلکه تعداد زیادی از ایرانیان داخل کشور که جهت دیدار بستگان، امور تجاری و پزشکی قصد سفر به ایالت‌های جنوبی آلمان را دارند، نیز دچار سختی خواهند شد.

به همین دلیل، نامه‌ای جهت ارسال درخواست به ایرلاین هما از طرف جمعی از ایرانیان مقیم شهر مونیخ آماده شده است که لینک آن به شرح زیر است