یزد یکی از بهترین مقصدهای گردشگران خارجی در ایران است

يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳:۰۰ 6 سال پیش

سفیر سریلانکا در تهران بیان کرد:

یزد یکی از بهترین مقصدهای گردشگران خارجی در ایران است

عصر سفر- سفیر سریلانکا در تهران بابیان اینکه یزد یکی از بهترین مقصدهای گردشگران خارجی در ایران است ،گفت: گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان به این شهر تاریحی و فرهنگی سفر و از آثار آن دیدن می کنند .

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا ، محمد شریف انیس روز یکشنبه در دومین روز سفرش به یزد در دیدار با اعضای شورای شهر یزد بابیان اینکه برای دومین بار است که به این شهر سفر می‌کند، افزود: تاکنون از شهرهای مختلف ایران ازجمله اصفهان ، شیراز ، کرمان ، کاشان، تبریز، مشهد، زنجان و قم دیدن کرد، اما یزد نخستین انتخاب وی در میان این شهرها بود.
وی بابیان اینکه سریلانکا ازلحاظ فرهنگ ، زبان و ادیان از تنوع زیادی برخوردار است اظهار داشت : یزد هم ازجمله شهرهایی است که در آن پیروان ادیان مختلف ( اسلام، کلیمی، زرتشتی ) سال‌ها در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته و دارند و همچنین یک از زرتشتیان استان عضو شورای شهر است و این جای بسی خوشحالی است.
سفیر سریلانکا با اشاره به ثبت 200 هکتار از 750 هکتار مساحت عرصه بافت قدیم یزد نزد سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو ) ادامه داد: یزد شهر بسیار خوبی است، علاقه داریم در آینده با یک و یا 2 شهر سریلانکا ارتباط برقرار کنند همان‌طور که با هشت کشور خواهرخواندگی داریم .
شریف انیس به پیشنهاد شورای شهر یزد برای خواهرخواندگی با کلمبو پایتخت کشورش افزود: از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم ، کلمبو پایتخت و مرکز تجاری است و با پایتخت کشورها خواهرخواندگی برقرار می‌کند.
وی اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی یزد و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی آن پررنگ‌تر از جنبه تجاری آن است در کلمبو هم 2 ، سه شهر وجود دارد که جنبه فرهنگی و تاریخی دارد که برای خواهرخواندگی می‌توان به شما پیشنهاد کنم که یکی از آن‌ها زادگاه رئیس‌جمهوری سریلانکاست.
سفیر سریلانکا اضافه کرد: کلمبو بیشتر جنبه تجاری دارد و ازنظر جاذبه‌های توریستی بسیار قوی نیست و بیشتر گردشگران که به آن سفر می‌کنند به خاطر خرید از مراکز بازرگانی آن است.
شریف انیس افزود: اگر اصرار بر ارتباط با کلمبو دارید می‌توانید درخواست بدهید اما اشتراکات شما با شهری پیشنهادی من بیشتر است.
وی گفت: یزد بهترین مقصد گردشگری در این صنعت است و شهروندان کشورهای مختلف برای دیدن آثار آن به این شهر سفر می‌کنند و سریلانکا همین‌طور است و فکر می‌کنم باهم می‌توانیم صنعت گردشگری این 2 منطقه را گسترش دهیم.
سفیر سریلانکا یادآور شد: همچنین بین ایران و سریلانکا همیشه روند دوستی برقرار بود و هر وقت نیازمند بود در کنار ما بود و ما هم‌الان هم در کنار ایران هستیم.
همچنین سفیر سریلانکا در تهران شنبه شب در دیدار با فعالان اقتصادی یزد در اتاق بازرگانی استان گفت: توسعه روابط اقتصادی کشورش با یزد به نفع مردم این استان و جمهوری اسلامی است و تلاش‌ها برای زمینه‌سازی مناسب برای سرمایه‌گذاری، انجام توافق‌های لازم و ارتباط با فعالان صنعتی و تولیدی مدنظر است.
شریف انیس از مصالح ساختمانی، برج‌سازی، راه‌سازی و ساخت پل به‌عنوان فرصت های خوبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت های ایرانی در سریلانکا یادکرد.
وی بابیان اینکه بیشترین صادرات کشورش، پوشاک است و برای توسعه و فعالیت تجاری و بازرگانی به پارچه خام نیاز است و یزد در این زمینه توانایی‌های خوبی دارد، بر ارتباط فعالان سریلانکا و مشارکت بیشتر در این بخش تأکید کرد.
سفیر سریلانکا همچنین از راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران و کلمبو به‌زودی خبر داد که می‌تواند در توسعه گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مؤثر باشد.
جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا سرزمین جزیره‌ای است که در جنوب آسیا و در اقیانوس هند و جنوب هندوستان قرار دارد.
همچنین رییس شورای شهر یزد در این دیدار بابیان اینکه این شهر در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد افزود: استان یزد سال‌های متوالی است با خشکسالی و کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند.
غلامعلی سفید افزود: یزد قبلاً شهر تجاری بود و امروز به شهر صنعتی و معدنی تبدیل شد و تمدن آن از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد نزد یونسکو گفت: بسیاری از محققان و گردشگران خارجی برای تماشای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی آن به این شهر سفر می‌کنند و به آن علاقه‌مند هستند و یزد را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.
رییس شورای شهر یزد ادامه داد: ما علاقه داریم که با سریلانکا ارتباط بیشتری داشته باشیم که یکی از ابزار آن خواهرخواندگی است.
بخشی از محدوده بافت کهن یزد 18 تیرماه سال 96 در فهرست آثار سازمان یونسکو ثبت شد و در این سال برای مردم یزد اتفاقی جهانی رقم خورد و خلاقیت در معماری، طراحی شهری و فنّاوری و تعامل زمین با طبیعت در یزد، این شهر را به سمت جهانی‌شدن سوق داد تا ایران بیست و دومین اثر جهانی خود را ثبت کند.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
استآن‌یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که تاکنون از 6هزار آثار تاریخی، فرهنگی و چشم‌اندازهای طبیعی آن‌یک هزار و 720 مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شد.
شورای اسلامی یزد 11 عضو دارد.