احداث ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در سطح کشور

پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰ 6 سال پیش

احداث ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در سطح کشور

عصر سفر- ‌معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از برگزاری همایش بزرگ بوم‌گردی‌های کشور، یازدهم اسفندماه امسال در تهران خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، محمد امید در حاشیه افتتاح مجتمع گردشگری روما در خرم‌آباد گفت: با توجه به گرایش گردشگران به سمت روستاها و بهره‌گیری از مراکز بوم‌گردی، سال گذشته با تخصیص منابع لازم نزدیک به 2000 واحد بوم‌گردی در سطح کشور احداث شده است.

وی با اشاره به عزم جدی دولت در ترویج صنعت گردشگری و احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور افزود: دولت این آمادگی را دارد هم در روستاهای هدف گردشگری و هم در روستاهایی که مردم احساس می‌کنند؛ می‌تواند گردشگرپذیر باشد تسهیلات کم‌بهره برای احداث واحدهای بوم‌گردی پرداخت کند.

سیدامین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی لرستان نیز گفت: مجتمع گردشگری روما مشتمل بر تالار، رستوران سنتی و شهربازی سرپوشیده است که امروز فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مجتمع با مساحت 21000 مترمربع و زیربنای 3300 مترمربع توسط سرمایه‌گذار بومی در روستای میانگلال خرم‌آباد احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان، جمع کل سرمایه‌گذاری در این طرح را 100 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: از این مبلغ 19 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات توسعه روستایی مناطق محروم تخصیص یافته است.

قاسمی در پایان با اشاره به اشتغال 30 نفر در این مجتمع اظهار کرد: فازهای دیگر این مجتمع تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.