۱۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان گلستان راه‌اندازی شد

جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰:۰۰ 6 سال پیش

۱۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان گلستان راه‌اندازی شد

عصر سفر- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: امسال تاکنون 150 اقامتگاه بوم‌گردی در استان گلستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فعال است و این اقامتگاه‌ها تا پایان سال به 200 بوم‌گردی افزایش می‌یابد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، ابراهیم کریمی عصر امروز در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی تورنگ روستای ده‌چناشک شهرستان مینودشت با حضور استاندار گلستان اظهارداشت: در استان گلستان 150 اقامتگاه بوم‌گردی فعالیت دارد که از این تعداد 13 اقامتگاه در شهرستان مینودشت فعال است. این اقامتگاه سومین اقامتگاه بوم گردی در روستای ده چناشک است.

وی افزود: این اقامتگاه دارای 8 اتاق اسکان با همه امکانات موردنظر برای بوم‌گردی و جذب گردشگر بوده و 250 میلیون تومان هزینه شده که 100 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بقیه سهم آورده سرمایه‌گذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان داشت: بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان گلستان در شهرستان‌های کلاله،گالیکش و مینودشت واقع شده و بیش از 60 متقاضی ایجاد چنین بوم‌گردی در شهرستان مینودشت در مرحله اخذ موافقت اصولی و یا دریافت تسهیلات بانکی هستند.

وی ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه بر ایجاد درآمد اقتصادی برای روستائیان سبب بازگشت روستائیان به زادگاه خود، جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و اشتغالزایی می‌شود.

کریمی گفت: خوشبختانه بوم‌گردی در روستاها به صورت یک فرهنگ درآمده و در حال نهادینه شدن است و با توجه به ظرفیت خوب استان گلستان در حوزه گردشگری بتوانیم این اقامتگاه‌ها را گسترش دهیم.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان هم در این مراسم اظهارداشت: گردشگری در استان گلستان به عنوان یک قطب بزرگ درآمده و جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است. امید داریم در سال های آینده گلستان یک مقصد گردشگری برای مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی شود.

وی افزود: در یک سال گذشته بالغ بر 100 اقامتگاه بوم‌گردی در استان گلستان مورد بهره‌برداری قرار  گرفته که نشان‌دهنده این است که این استان علاوه بر ظرفیت کشاورزی،صنعتی و معدنی می‌تواند در حوزه گردشگری نیز در راستای اشتغال و معیشت مردم تاثیر داشته باشد.