پیش بینی افزایش۸ درصدی سفر زائران به مشهد در نوروز ۹۸

شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳:۰۰ 6 سال پیش

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی خبر داد:

پیش بینی افزایش۸ درصدی سفر زائران به مشهد در نوروز ۹۸

عصر سفر- مدیر کل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌کنیم با طولانی شدن تعطیلات شاهد رشد 8 درصدی حضور زائران نوروزی در مشهد باشیم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، مهدی فروزان ظهر شنبه در نشست خبری که به بهانه ورود نخستین قطار نوروزی به ایستگاه راه آهن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن تعطیلات و ایام رجبیه پیش بینی می‌کنیم که امسال با رشد هشت درصدی زائران مواجه باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در سال 97، شاهد رشد 20 درصدی جابه‌جایی سفرها بدون اضافه کردن ناوگان بودیم و امسال مردم رشت هم می‌توانند به واسطه راه اندازی راه آهن مشهد-رشت، به راحتی به مشهد سفر کنند.علاوه بر این 91 رام قطار، 8 قطار گردشگری و 180 پرواز از امروز رفت و برگشت زائران نوروزی بر عهده دارند.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: امسال شعار محوری ما در ستاد خدمات سفر «توزیع سفر، توزیع ثروت» است چراکه گردشگری سومین صنعت برتر درآمد زا در جهان است اما ایران کمتر از 5 درصد از آن بهره می‌برد.

فروزان ادامه داد: از سال 96 خدمات برای فعال‌تر شدن حضور مردم در گردشگری صورت گرفت که ایجاد بوم گردی، قطارهای گردشگری و مشهد گردی و شهرستان گردی از جمله این اقدامات بود تا بتوانیم توزیع ثروت را بهترین وجه انجام دهیم. همچنین تلاش کردیم این توزیع ثروت را زمانی محقق کنیم که نظارت کافی بر افزایش قیمت‌ها وجود داشته باشد، به همین دلیل امسال در حوزه خدمات بلیتی برای تعطیلات نوروز افزایش قیمت نداریم به غیر از فرودگاه‌ها که با حذف کامل پروازهای چارتری نرخ آن به صورت رقابتی است.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد محیطی با نشاط برای مردم، افزود: در سطح استان با همکاری دستگاه‌ها برنامه‌های هنری برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

فروزان با بیان اینکه طرح 20-20 کمیته امداد امام خمینی از جمله مواردی است که در فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود دارد، خاطر نشان کرد: ترویج صدقه دادن و بیمه کردن سفرهای از جمله فوایدی است که این طرح با قربانی کردن گوسفند در هنگام ورود نخستین قطار نوروزی به ایستگاه راه آهن مشهد انجام داده است. همچنین این نوید را می‌دهیم که طی امروز و فردا این طرح در سراسر استان اجرایی شود.