۸۰ شناور برای سفرهای دریایی نوروز به کارگیری می شود

يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰ 6 سال پیش

۸۰ شناور برای سفرهای دریایی نوروز به کارگیری می شود

عصر سفر- وزیر راه و شهرسازی گفت: 80 فروند شناور با ظرفیت 5 هزار و 900 صندلی برای انجام سفرهای دریایی در نوروز 98 پیش بینی شده است.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز یکشنبه در حاشیه آغاز به کار ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز 98 در بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: شناورهای یاد شده دارای صلاحیت، کیفیت و لوازم ایمن هستند و در تمام ساعت های شبانه روز در مسیرهای دریایی تردد دارند.
وی بیان کرد: در شهر بندرعباس نیز حدود 40 شناور آماده جا به جایی مسافران نوروری است که می توانند سفرهای دریایی مردم را از اسکله شهید حقانی انجام دهند.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امکانات پشتیبانی و تسهیل گری نیز در این زمینه صورت گرفته که مهم ترین آن خرید اینترنتی بلیت شناورها است که مردم خیلی راحت می توانند آن را تهیه کنند.
اسلامی ادامه داد: خدمات پسکرانه ای که با همت استاندار هرمزگان ایجاد شده و تعاملی که مردم برای پشتیبانی سفر دارند، شرایط مناسبی را برای ایمنی سفرها به وجود آورده و امیدواریم که در جزایر، سواحل و در سفرهای تفریحی و گردشگری نوروز 98، مردم سفرهای ایمن و سلامتی داشته باشند.

**آمادگی ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و زمینی در نوروز 98
وزیر راه و شهرسازی گفت: همه بخش های حمل و نقل و ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و زمینی کشور آماده اجرای سفرهای نوروزی است.
اسلامی اضافه کرد: در ناوگان هوایی کشور حدود 22 هزار صندلی، ریلی 22 هزار صندلی با 235 رام قطار، اتوبوسرانی بین شهری 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس و دریایی نیز 5 هزار و 900 صندلی آماده عملیات است.
وی اظهار کرد: این ضریب آمادگی و کمیت عرضه شده نسبت به سال گذشته در همه بخش های حمل و نقل حدود 15 درصد افزایش دارد که پیش بینی می شود در جذب و میزان سفر نیز در هم سنجی با سال قبل افزایش داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از رانندگی که در جاده ها هستند خواست رعایت مقررات را داشته باشند و با بی احتیاطی ایام نوروز را به کام مردم و دیگران تلخ نکنند.
وزیر راه و شهرسازی با همراهی 'محمد راستاد' معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای هیات عامل این سازمان، استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و جمعی دیگر از مدیران اجرایی ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران، سردرب ورودی این بندرشهید را نیز افتتاح کرد.
بندر شهید حقانی بندرعباس بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می شود که دارای بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور با 40 فروند شناور استاندارد و پیشرفته و ظرفیت ترابری درجای افزون بر 4000 نفر برای سفر دریایی به جزایر قشم، هرمز و لارک است.
طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، بنادر و شناورها از امروز آغاز شده و به مدت 20 روز، تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.