فعالیت شناورهای تفریحی در اروند و کارون در خرمشهر ممنوع شد

دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱:۰۰ 6 سال پیش

در پی شرایط نامساعد جوی؛

فعالیت شناورهای تفریحی در اروند و کارون در خرمشهر ممنوع شد

عصر سفر- مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به بالا آمدن حجم آب رودخانه کارون و نامناسب بودن شرایط جوی، فعالیت شناورهای تفریحی در آبراه اروند و کارون تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، نورالله اسعدی روز دوشنبه اظهار کرد: به‌ دنبال افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا و رودخانه ها حرکت شناورهای تفریحی و مسافری از روز دوشنبه در آبراه اروند و کارون متوقف شده است.
وی گفت: بنا بر پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر نامساعد شدن شرایط جوی و همچنین با توجه به افزایش دبی رودخانه کارون و بالا آمدن ارتفاع آب رودخانه های کارون و اروند هرگونه فعالیت شناورهای تفریحی در آبراه اروند و کارون ممنوع اعلام شد.
وی افزود: صاحبان شناورها به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارند و درصورت مشاهده با آنها برخورد می شود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطر نشان کرد: ممنوعیت فعالیت شناورها تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط ادامه خواهد داشت.
اسعدی افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی اداره کل بندر و دریانوردی تمام امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده باش در آورده تا در صورت نیاز امدادرسانی کنند.
با توجه به افزایش حجم آب رودخانه های اروند و کارون از شهروندان و میهمانان نوروزی در خواست شده از حریم این رودخانه ها فاصله بگیرند.
سیلاب ناشی از بارندگی شدید در مناطق بالادست استان خوزستان موجب افزایش دبی رودخانه های این استان از جمله دز ، کارون و نیز بهمنشیر و اروند رود شده است.
گردشگری آبی در کارون و اروند یکی از جاذبه های گردشگری خرمشهر است.
از ابتدای تعطیلات نوروز 98 تاکنون بیش از یک میلیون مسافر نوروزی و راهیان نور به استان خوزستان سفر کرده اند.
یادمان های دفاع مقدس در خرمشهر و آبادان و نیز جاذبه های تفریحی و گردشگری این شهرها در ایام نوروز میزبان مسافران از نقاط مختلف کشور و راهیان نور می باشند.