توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالاست

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰:۰۰ 6 سال پیش

مونسان در نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالاست

عصر سفر- در نشست صمیمانه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توان بالای ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تاکید شد.

سرویس : اخبار

به‌ گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، نشست صمیمانه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی فعالیت‌های مشترک و کمک به رونق تولید و اشتغال در محل دفتر رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست که تعدادی از معاونان دو دستگاه و مدیران برخی از بانک‌ها نیز حضور داشتند، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص فعالیت‌های مشترک و هدفگذاری برای رونق تولید و اشتغال در کشور با یکدیگر گفت و گو کردند.

علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در این نشست با بیان این که این سازمان آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌ها و وزارت خانه‌های دیگر برای کمک به رونق تولید و اشتغال در کشور است گفت: در سازمان میراث فرهنگی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد شغل پایدار وجود دارد و می‌توانیم با سرمایه گذاری اندک در حوزه‌های مرتبط با ماموریت‌های این سازمان شغل پایدار ایجاد کنیم.

او افزود: در دنیا نیز اشتغال فراگیر را در حوزه خدمات دنبال می‌کنند و امیدواریم با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتوانیم به ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در کشور کمک کنیم.

مونسان افزود: توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالا است و عمده این مشاغل پایدار هستند که با سرمایه گذاری اندک ایجاد می‌شوند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که به تازگی در کشور شکل گرفته، موضوع بومگردی‌ها است، در حال حاضر 1500 واحد بومگردی در کشور ایجاد شده و هدفگذاری ما احداث 2000 واحد بومگردی است.

مونسان گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری علاوه بر اثرات اقتصادی، تاثیرگذاری اجتماعی نیز دارد، به عنوان مثال با رونق گرفتن بومگردی‌ها شاهد مهاجرت معکوس روستاییان و رونق گرفتن روستاها هستیم.

او گفت: یکی از مشکلات حوزه گردشگری و صنایع دستی، موضوع بیمه فعالان این دو حوزه است، که در این خصوص نیازمند همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در موضوع گردشگری علاقه‌مند هستند و به طور حتم نیاز مند تعریف اقتصادی جدید در کشور هستیم که این اقتصاد جدید، گردشگری است.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: در نوروز امسال به استان‌های غربی کشور سفر کردم، واقعا جاذبه‌های گردشگری بی نظیری در کشور داریم، آثار تاریخی ارزشمندی وجود دارد و ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنایع دستی در استان‌های مختلف به چشم می‌خورد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: در حوزه صنایع دستی نیز ظرفیت‌های بی شماری داریم که توجه هرچه بیشتر به این هنر صنعت می‌تواند راهگشای مسائل اقتصادی در کشور باشد.

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) نیز در این نشست ضمن برشمردن ظرفیت های بی نظیر اشتغال و تولید در حوزه گردشگری و صنایع دستی از آمادگی کامل وزارت خانه متبوع خود با سازمان میراث فرهنگی برای فعالیت بیشتر در این حوزه با هدف کمک به تولید اشتغال و رونق اقتصادی خبر داد.

او گفت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، موضوعات بسیار مهم و حیاتی است که این موضوعات باید تبدیل به تصمیم شود و هرچه زودتر عملیاتی شوند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به موضوعات مطرح شده در این نشست، در قالب توافق‌های جدید کارهای خوبی را در حوزه گردشگری و صنایع دستی با هدف رونق تولید و اشتغال انجام دهیم.

در این نشست همچنین معاونان دو دستگاه و مدیران برخی از بانک‌ها نیز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.