ژاپنی ها تعطیلات را دوست ندارند

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰ 5 سال پیش

ژاپنی ها تعطیلات را دوست ندارند

عصر سفر- بر اساس نتایج یک نظرسنجی ، بیشتر مردم ژاپن علاقه‌ای برای به تعطیلات رفتن ندارند و در مقابل خواهان ادامه کار روزانه خویش حتی در تعطیلات هستند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری«عصرسفر» به نقل از  ایرنا، بر اساس این نظرسنجی که توسط روزنامه «آساهی شیمبون»، انجام شده است 45 درصد از مردم ژاپن هیچ علاقه‌ای به تعطیلات رفتن ندارند و 20 درصد هیچ حسی و تفاوتی بین روزهای کاری و یا تعطیلات نمی‌بینند و تنها 35 درصد تعطیلات را دوست دارند.
بر اساس این گزارش با نزدیک شدن به تعطیلات 10 روزه ژاپن در آستانه کناره گیری امپراطور این کشور ، بیشتر کارگران ژاپنی با این روند از تعطیلات مخالفت کرده و خواهان کار بیشتر شده‌اند.
بر اساس دستور دولت ژاپن با کناره گیری امپراطور در تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت)همه کارگران کشور به مدت 10 روز تعطیل هستند.
این تعطیلی، طولانی ترین تعطیلی بازار بورس و اوراق بهادار ژاپن در طول تاریخ این کشور است.
مراکز بزرگ مالی جهان نیز تاکنون شاهد چنین تعطیلی نبودند. پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در نیویورک و واشنگتن، بازارهای مالی آمریکا به مدت شش روز تعطیل شد.
به گفته 'یاسو ساکوما'، سرمایه گذار شرکت لیبرا و همکارانش، این تعطیلی و داد و ستد نداشتن به مدت شش روز کاری نگران کننده است.
«سیشو ساتو» یکی از کارگران ژاپنی در مصاحبه با آساهی می‌گوید، ما نمی‌توانیم به مدت 10 روز بیکار باشیم. این مدت بیکاری باعث آزار ما می‌شود.
اکثر کارگران ژاپنی بر این باورند که سفر کردن در زمان اوج تعطیلات هرگز به‌صرفه نیست زیرا هزینه‌ها در این مدت به‌شدت افزایش یافته و شما به هر جا نقل مکان بکنید با شلوغی روبرو خواهید شد.
برخی دیگر از شهروندان ژاپنی تعطیلی مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز اداری به مدت 10 روز را بسیار برای رفاه و آموزش مردم ناخوشایند می‌دانند.

مطالب مرتبط