دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷:۰۰ 5 سال پیش

چهارمین تورنمت جهانی گلف در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد

عصر سفر - به همت دفتر تهران شرکت ترکیش ایرلاینز چهارمین تورنمت جهانی گلف با حضور شرکت کنندگان داخلى و برخی اعضاى سفارتهاى مختلف در خانه گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد.

سرویس : عمومی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر»، در این دروه از مسابقات که با حضور «دریا اورس» سفیر ترکیه و «ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر اسپانیا برگزار شد، گلفبازانی از کشورهای  ایران، ترکیه، کره جنوبی، انگلستان و ...  به صورت 8 زمین دو مرحله  ای به رقابت پرداختند.
دریا اورس سفیر ترکیه در ایران در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار «عصر سفر» با اشاره به اینکه هواپیمایی ترکیش ایرلاینز اقدامات خوبی در خصوص برگزاری تورنمنت های ورزشی داشته است، گفت: برگزاری این مسابقات به تحکیم روابط دو کشور کمک خواهد کرد.
وی همچنین به شباهت های فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: این دو کشور با بیش از 500 کیلومتر مرز مشترک همواره در کنار هم و حافظ منافع یکدیگر بوده اند که این شکل از رابطه بین دو کشور در منطقه بی سابقه است.
اورس که استاد زبان و ادبیات فارسی است، ایران را کشور بزرگ در منطقه توصیف کرد و گفت: ایران به لحاظ ادبیات و فرهنگ بسیار غنی و تاثیرگذار است و خوشبختانه امروز شاهدیم که تاریخ و فرهنگ این دو کشور کاملا بر یکدیگر اثر مثبت داشته اند که  این موضوع نشان دهنده دوستی و برادری دو کشور به شمار می رود.
وی گفت: در حال حاضر در پنج شهر کشور ترکیه کرسی فارسی شناسی فعال است ضمن اینکه در ایران نیز کرسی های متعدد ترک شناسی در دانشگاه ها فعال است.
سفیر ترکیه در ایران گفت: شباهت های فرهنگی موجب شده که ترکیه به مقصد اصلی گردشگران ایرانی تبدیل شود که این مهم نشان دهنده مقبولیت فرصت های کشور ترکیه در میان ایرانیان است.
اورس اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته تا ماه جولای امکان سفر ریلی نیز برای دو کشور فراهم خواهد شد که با اجرای این پروژه تعداد بیشتری از مردم ایران می توانند به کشور ترکیه مسافرت کنند.
وی گفت: سرمایه گذاری های خوبی در حوزه گردشگری کشور ترکیه صورت گرفته و در سه ماهه نخست سال 2019 بیش  از 7 میلیون گردشگر به کشور ترکیه سفر کرده اند که بخشی از این میزان به مربوط به ایرانیان بوده است.
وی ادامه داد: در سال 2018 نیز بیش از 400 هزار گردشگر ترکیه به ایران سفر کرده اند که سفارت ترکیه در ایران می کوشد با معرفی فرصت های گردشگری ایران به مردم ترکیه نسبت به افزایش این میزان اقدام کند.
وی در خصوص خدمات ترکیش ایرلاینز نیز گفت: ترکیش ایرلاینز یکی از معتبر ترین شرکت های ترکیه است که در حال حاضر به 308 نقطه دنیا پرواز مستقیم دارد که با راه اندازی فرودگاه جدید استانبول کیفیت خدمات دهی به مسافران این ایرلاین بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
گفتنی است هواپیمای ترکیش ایرلاینز به عنوان شرکت ملی هواپیمایی کشور ترکیه که حامل پرچم این کشور است از جمله بزرگترین و معتبرترین خطوط هوایی دنیاست که تاکنون چهار دوره مسابقات بین المللی گلف و یک دوره مسابقه بولینگ در  کشور ایران برگزار کرده است.
لازم به ذکر است در پایان این مسابقات علیرضا نواب به مقام قهرمانی دست یافت و در مسابقات مرحله نهایی که با حضور برندگان سایر کشورها در ترکیه برگزار می شود شرکت خواهد کرد.