افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷:۰۰ 5 سال پیش

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان

عصر سفر- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از تصویب افزایش متوسط 22 درصدی نرخ بلیت قطارهای مسافری پس از ماه مبارک رمضان در شورای‌ عالی هماهنگی ترابری کشور خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، شهرام آدم نژاد با اشاره به تصمیمات گرفته شده در قبال نرخ بلیت حمل‌ونقل مسافر ریلی و جاده‌ای اظهار داشت: در نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور، تصمیم به افزایش نرخ بلیت قطارهای مسافری برای بعد از ماه مبارک رمضان گرفته شد که مشمول تعدیل‌های زیادی است.

وی افزود: نرخ بلیت قطارهای مسافری به طور متوسط 22 درصد افزایش می‌یابد و البته سعی شد در مسیرهایی که از تقاضای بالایی برخوردار است، متوسط افزایش قیمت رو به پایین باشد.

آدم نژاد با اشاره به نرخ بلیت اتوبوس نیز گفت: نرخ بلیت ناوگان اتوبوس ویژه (وی‌آی‌پی) آزاد است و بر اساس عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود. اما در همین رابطه افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های عادی نیز در هفته جاری در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: البته زمانی که حرف از آزادسازی زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، اما ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه ما کم و تقاضا زیاد است و بالعکس در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است.

وی در خصوص مشکلات فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در حوزه جاده‌ای همکاران ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات این بخش انجام می‌دهند اما هزینه‌های نگهداری ناوگان بسیار سنگین شده و باید برای آن فکر اساسی کرد.

آدم نژاد با بیان اینکه «به دنبال راهکارهایی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم» گفت: مساله کمبود روغن موتور ناوگان سنگین در دست پیگیری قرار دارد و مشکلات برطرف می‌شود اما مشکل اصلی قیمت بالای این محصول است که در دست بررسی قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از روز گذشته به طور رسمی زیر نظر معاونت حمل‌ونقل فعالیت خود را شروع کرده است.