هشدار هواشناسی خوزستان از وقوع گرد و غبار تا روز پنجشنبه

سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶:۰۰ 5 سال پیش

هشدار هواشناسی خوزستان از وقوع گرد و غبار تا روز پنجشنبه

عصر سفر- سازمان هواشناسی استان خوزستان در اطلاعیه از وقوع رگبار و رعد و برق همراه با گرد و غبار تا روز پنجشنبه خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی استان خوزستان در اطلاعیه شماره 13 سه‌شنبه 7 خردادماه سال جاری از وقوع رگبار و رعد و برق همراه با گرد و غبار تا روز پنجشنبه خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است که با توجه به بالا بودن ضرایب ناپایداری و شرایط همرفتی تا روز پنجشنبه وقوع رگبار و رعد و برق به‌ویژه در ارتفاعات شمالی و شرقی، تندباد لحظه‌ای همراه با برخاستن گرد و غبار به‌صورت نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

در ادامه اطلاعیه ذکر شده که در اواسط روز جاری به سبب وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتا شدید در مناطق مرکزی، جنوبی، غربی و جنوب شرق در ساعاتی احتمال کاهش دید افقی ناشی از گرد و خاک وجود دارد.

پیش‌بینی‌ها برای شهرستان‌های آبادان، بستان، شادگان، رامهرمز، شوشتر و شوش بیانگر وضعیت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد قابل ملاحظه است. همچنین اهواز نیز صاف تا کمی ابری، وزش باد قابل ملاحظه و احتمال گرد و خاک در پیش دارد.

بنا به گفته محمد سبزه‌زاری مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان در شبانه روز گذشته، دهدز با 21.8 درجه سانتی‌گراد و شوش با 46.4 درجه و به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند، نوسانات دمای هوای اهواز بین 29 تا 47 درجه سانتی‌گراد است.