شرکت‌های هواپیمایی خواستار لغو ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس هستند

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱:۰۰ 5 سال پیش

رویترز گزارش داد:

شرکت‌های هواپیمایی خواستار لغو ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس هستند

عصر سفر- پس از دو سقوط مرگبار بوئینگ 737 مکس این هواپیما به دستور مقامات آمریکایی زمین گیر شد که هم اکنون ایرلاین ها به عنوان بزرگترین متضرر این اتفاقات خواستار رفع نقص هر چه زودتر این هواپیما از سوی بوئینگ و «اف ای ای» هستند

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، هواپیمایی‌ها به سرعت از بوئینگ و مسئولان سازمان هواپیمایی آمریکا تقاضا دارند که هر چه زودتر ممنوعیت پرواز این هواپیما را لغو کنند.

اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی معتقد است که نقص فنی و نرم افزاری این هواپیما می‌بایست برطرف شود و هرگونه اقدام که در جهت رضایت و امنیت مسافران و کادر پرواز نیاز باشد، باید صورت بگیرد.

شرکت‌های هواپیمایی معتقدند که تاخیر هر چه بیشتر در رفع نقص این هواپیما منجر به خسارت بیشتر و بیشتر برای این شرکت‌ها خواهد شد.

پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ در مدت پنج ماه دو سقوط وحشتناک در اتیوپی و اندونزی داشت که به مرگ 346 نفر انجامید.

«چون فونگ» مدیرعامل «سنگاپور ایرلاین» در این‌باره گفت: «تنها پذیرفتن خطوط هوایی سنگاپور مبنی بر پرواز این هواپیما کافی نیست. اندونزی و چین دو شریک مهم تجاری ما هستند که ما منتظر تایید نظر آنها نیز هستیم.»

مسئول حمل و نقل اتحادیه اروپا در نشست سالانه جهانی حمل و نقل در سئول گفت: «سازمان هواپیمایی اتحادیه اروپا تدابیر امنیتی خود را برای فاکتورهای ایمنی دارد و این مشمول زمان نخواهد بود.»

وی همینطور ادامه داد: «ما با سازمان‌های ایمنی هوایی در ارتباط هستیم و نتیجه را به طور کلی جمع‌بندی خواهیم کرد و از این بابت حاضر به هیچ‌گونه اغماضی نخواهیم بود.»

شرکت بوئینگ در حال همکاری با سازمان هواپیمایی آمریکا برای رسیدن به یک نتیجه مشترک در مورد اصلاح نرم افزار اتاقک خلبان و همینطور سیستم پروازی این هواپیما است.

«تیم کلارک» مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات گفت: «ما فکر می‌کنیم که سازمان هواپیمایی آمریکا و بوئینگ باید تکلیف هواپیماهای شرکت‌ها را هرچه سریع‌تر مشخص کنند.»

وی تصریح کرد: «احتمالا بازنگری در سیستم این هواپیما به مدت شش ماه به طول بینجامد که این خلاف قول مقامات آمریکایی در برطرف کردن این موضوع تا ماه آگوست است».

کلارک افزود: «اگر این هواپیما تا کریسمس نیز به آسمان برگردد شگفت‌زده خواهم شد. ما خواستار تعیین تکلیف این هواپیما هستیم». «فلای دوبی» به عنوان خواهر خوانده هواپیمایی امارات بیشترین تعداد هواپیماهای مکس در خطوط خود را داراست.

سازمان هواپیمایی آمریکا زمان مشخصی را برای بازگشت این هواپیما به خطوط هوایی اعلام نکرده است و همیشه خواستار صبوری هواپیمایی‌ها برای برطرف کردن نواقص نرم‌افزاری این هواپیما شده‌اند.