سومین پمپ بنزین تهران تبدیل به موزه شد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵:۰۰ 5 سال پیش

مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت:

سومین پمپ بنزین تهران تبدیل به موزه شد

عصر سفر- مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت از برگزاری آیین گشایش رسمی موزه «پمپ‌بنزین دروازه دولت» در نخستین روز از فصل تابستان خبر داد.

سرویس : مکان های تفریحی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از میزان، اکبر نعمت‌الهی اظهار داشت: آیین گشایش سومین موزه از طرح موزه‌های صنعت نفت با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مدیران و کارکنان شهرداری، بازنشستگان و پیشکسوتان نفتی برگزار می‌شود.

وی پمپ‌بنزین دروازه دولت را سومین جایگاه عرضه سوخت در تهران و یکی از معدود جایگاه‌های بجا مانده از نسل پمپ‌بنزین‌های نخستین در کشور معرفی کرد و افزود: جایگاه شماره 6 تهران که ساخت آن به دهه 1310 خورشیدی بازمی‌گردد، در مردادماه سال 96 به شماره 31711 در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به ثبت رسیده است و به زودی در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

به گفته نعمت‌الهی، معرفی تاریخ جایگاه‌های توزیع سوخت در کشور، نمایش اشیاء و اسناد مرتبط با چرخه تحول پخش فرآورده‌های نفتی از ابتدا تا کنون، شیوه بارگیری، حمل و تخلیه سوخت در جایگاه‌های عرضه و... از اهداف تعریف‌شده برای این موزه به شمار می‌رود.
به گزارش میزان موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت تهران پس از موزه‌های «بنزین‌خانه» و «کارآموزان صنعت نفت» آبادان، به بهره‌برداری می‌رسد.