۷۰ درصد گردشگری کل کشور در استان تهران است

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰:۰۰ 5 سال پیش

۷۰ درصد گردشگری کل کشور در استان تهران است

عصر سفر- معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از کاهش 2 هزار شغل در حوزه گردشگری خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا جعفری معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در جلسه کارگروه اشتغال استان تهران، اظهار داشت: براساس سهمیه‌بندی انجام شده 58 طرح با توجه به محدودیت زمانی از اردیبهشت‌ماه سال گذشته معرفی شد.

وی افزود: میزان طرح‌های معرفی شده 46 طرح در حوزه صنایع دستی و 12 طرح در حوزه گردشگری بود که در نهایت 10 طرح در حوزه صنایع دستی و 7 طرح در حوزه گردشگری به تصویب رسید.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی همکاری‌های کمی داشتند که پست بانک از 25 طرح معرفی شده به 2 طرح و صندوق کارآفرینی امید از 28 طرح تنها به 2 طرح تسهیلات پرداخت کرده است.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی 619 طرح معرفی و 580 طرح محقق شده است، همچنین در سامانه رصد نیز 2 هزار شغل برای سازمان میراث فرهنگی استان تهران پیش‌بینی شده که 2 هزار و 119 شغل ایجاد شده است.

در ادامه جلسه پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به وجود برخی آمار‌ها مبنی بر کاهش 2 هزار شغل در حوزه گردشگری استان تهران اظهار داشت: 70 درصد گردشگری کل کشور در استان تهران است و آمار اشتغال بیش از این است که عنوان می‌شود.

وی تأکید کرد: این آمار تنها نتیجه دریافت تسهیلات است چرا که در هفته چندین مجوز سفره‌خانه، هتل و پانسیون صادر می‌شود که با احتساب آن‌ها میزان اشتغال‌آفرینی بسیار بیشتر می‌شود.