پروژه گردشگری طرق در مشهد پلمب شد

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲:۰۰ 5 سال پیش

پروژه گردشگری طرق در مشهد پلمب شد

عصر سفر- معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از توقف ساخت پروژه گردشگری طرق در مشهد و پلمب و مهر و موم این پروژه خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، احمد دیناری روز سه شنبه افزود: طی نشدن فرایندهای قانونی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و هتل داری علت پلمب، مهر و موم و توقف ساخت این پروژه گردشگری است.

وی ادامه داد: بر اساس مکاتبات مرجع قضائی با این اداره کل مبنی بر عدم اخذ مجوز برای ساخت پروژه گردشگری طرق، این معاونت با انجام مکاتباتی با شهرداری مشهد اعلام کرد که برای بخش تجاری ساختمان اصلی این پروژه پروانه ساخت توسط شهرداری مشهد صادر شده است اما صدور پروانه تأسیس و راه اندازی بخش اقامتی منوط به اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بررسی‌های بیشتر نشان داد در کمیسیون ماده پنج با ساخت پروژه با کاربری اقامتی در مشهد بدون اعلام درخواست از معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان موافقت شده است.

دیناری با تاکید بر اینکه متولی صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری و اقامتی اداره کل میراث فرهنگی است افزود: طبق فرایند قانونی، سرمایه گذار این پروژه قبل از هر اقدامی باید به میراث فرهنگی مراجعه و پس از دریافت موافقت اصولی اقدام به استعلام از شهرداری می‌کرد.

وی ادامه داد: این پروژه برای انجام هر اقدام بیشتر عمرانی باید فرایند اخذ مجوز را از این اداره کل طی کند کما اینکه موارد تخلف یک ماه پیش به نماینده سرمایه گذار این پروژه اعلام شد اما اقدامی برای دریافت مجوز انجام نشد بنابراین این پروژه توسط اداره اماکن نیروی انتظامی مهر و موم شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: توصیه می‌شود سرمایه گذاران برای ساخت پروژه‌های خود قبل از هر اقدامی از دستگاه متولی مجوز دریافت کنند تا ضرر و زیان به آنها وارد نشود.

دیناری در خصوص نحوه طی فرایند جهت اخذ مجوز برای اجرای این پروژه افزود: سرمایه گذار در نخستین گام باید در سامانه الکترونیکی بر اساس مصادیق تأسیسات گردشگری که در 16 بند تعریف شده است نوع تأسیسات گردشگری را انتخاب کند.

وی ادامه داد: بارگذاری مدارک و مستندات درخواستی در سامانه، گام بعدی است و سپس در صورت برخورداری از شرایط لازم، موافقت اصولی برای متقاضی صادر می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: گام‌های بعد دریافت نقشه‌های اجرایی و تصویب آنها و نیز استعلام از دستگاه‌های دیگر جهت ادامه کار است.

دیناری افزود: طی شدن مراحل درخواست در سامانه تا صدور موافقت اصولی یک ماه زمان می‌برد و در صورت وجود تمامی مدارک و شرایط لازم با در نظر گرفتن انجام استعلامات حداکثر ظرف دو ماه زمان برای آغاز اجرای پروژه وجود دارد.

ساخت پروژه گردشگری مشهد در پارک جنگلی طرق به ارزش هزار و 350 میلیارد ریال در وسعت ١٢ هکتار از این پارک توسط شورای اسلامی شهر مشهد در سال 1397 مصوب شد و ساخت این پروژه تاکنون بیش از 20 درصد پیشرفت داشته است که امروز توسط اداره اماکن نیروی انتظامی از ادامه اجرای عملیات عمرانی آن جلوگیری و این پروژه مهر و موم و پلمب شد.