آژانس‌های مسافرتی برای حفظ مشتری رقابت می‌کنند

شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰ 5 سال پیش

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران:

آژانس‌های مسافرتی برای حفظ مشتری رقابت می‌کنند

عصر سفر- رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: گاهی خدمات آژانس‌های مسافرتی زیر قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در خصوص برنامه آژانس‌های مسافرتی برای مسافران تابستانی گفت: به اندازه کافی قیمت‌ها بالا هست؛ دفاتر ما قیمت‌ها را بالا نمی‌برند و تمایل دارند که قیمت‌ها مناسب باشند تا بتوانند مسافران خود را حفظ کنند. متأسفانه اگر در گذشته در ازای صدور بلیت هواپیمای یک مسیر 1 میلیون تومان می‌گرفتیم، امروزه 3 یا 4 میلیون می‌گیریم. بنابراین قیمت‌ها 3 یا 4 برابر شده‌اند. پس اگر در گذشته قیمت یک تور مسافرتی 3 میلیون بود، هم‌اکنون قیمت همان تور 7 یا 8 میلیون است.

وی افزود: فعلاً چیزی از برنامه تثبیت قیمت‌ها معلوم نیست، اما امید است شرایط به گونه‌ای پیش برود که هم مردم از آن سود ببرند و هم ایرلاین‌ها قیمت‌ها را تا حدودی کاهش بدهند. البته ایرلاین‌ها هم دلایل خاص خودشان را برای افزایش قیمت‌ دارند؛ چراکه باید در کشور سوم سوخت بگیرند. علاوه بر آن هزینه قطعات و تعمیراتشان براساس دلار محاسبه می‌شود. در شرایط موجود به دلیل کاهش استقبال مردم و نگاه داشتن حداقلی مسافران قیمت تور‌ها خیلی بالا نرفته است و گاهی خدمات زیر قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اظهار کرد: برای رونق بیشتر بازار گردشگری استان‌های غرب و شمال غربی کشور، دو جلسه در ارومیه، کرمانشاه و سنندج داشتیم. معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همت به خرج داده و برای پای کار آمدن بیشتر مدیران کل استان‌ها فراخوان جمعی داده است.

رفیعی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم که در تعطیلات و ایامی چون عید فطر، نوروز و ... همه مردم راهی یک مسیر مشترک نشوند و در ترافیک نمانند. بنابراین بر تامین ظرفیت‌ گردشگری استان‌های غربی و شمال غربی کشور تاکید داریم. امید است که استانداران نیز همانند سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی به موضوع رونق گردشگری این استان‌ها ورود کنند تا بتوان بخشی از تور‌های مسافرتی ورودی از کشورهایی چون عراق و ترکیه را هم جذب استان‌های غربی و شمال غربی کرد. البته این موضوع در آینده به استان‌های دیگر نیز تسری پیدا می‌کند.