آسمان ایران شاهراه عبور پروازهای خارجی

شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰ 5 سال پیش

در واکنش به جنگ روانی برخی ایرلاین‌ها درباره توقف پرواز از آسمان ایران؛

آسمان ایران شاهراه عبور پروازهای خارجی

عصر سفر- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت :در شرایط کنونی تمام پروازهای خارجی از آسمان ایران در حال انجام است و قطعا سیاه نمایی برخی کشورها تأثیری دراین مسئله ندارد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به رویکرد ایرلاین کشورهای منطقه و بین المللی در متوقف کردن پروازهای عبوری از مناطق جنوبی ایران، گفت: رویکرد این ایرلاین ها در راستای سیاست های خصمانه آمریکا بوده و این کشورها به دنبال ایجاد فضای روانی علیه جمهوری اسلامی هستند.

سیاه نمایی برخی کشورها علیه آسمان امن جمهوری اسلامی

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی تمام پروازهای خارجی از آسمان ایران در حال انجام است و قطعا سیاه نمایی برخی کشورها تأثیری دراین مسئله ندارد.

آسمان ایران جزء امن ترین آسمان ها برای پرواز هواپیماها محسوب می شود

وی با بیان اینکه آسمان ایران جزء امن ترین آسمان ها برای پرواز هواپیماها محسوب می شود، افزود: بر اساس گزارش ها، پروازهای عبوری از آسمان و حریم ایران در حال انجام بوده و روند عبور پروازها کاهش نیافته است.

آسمان ایران شاهراه عبور پروازهای خارجی

در دهه اخیر با افزایش تنش در منطقه خاورمیانه، این آسمان ایران بود که شاه‌راه عبور پروازهای خارجی تبدیل شد، تنش میان هند و پاکستان، تحریم زمینی و هوایی قطر توسط کشورهای عربی، جنگ افغانستان و درگیری نظامی میان اوکراین و روسیه، از مهم ترین تحولات دهه اخیر بود که موجب هدایت ایرلاین ها به سمت حریم هوایی ایران شد
کیانپور ادامه داد: در دهه اخیر با افزایش تنش در منطقه خاورمیانه، این آسمان ایران بود که شاه‌راه عبور پروازهای خارجی تبدیل شد، تنش میان هند و پاکستان، تحریم زمینی و هوایی قطر توسط کشورهای عربی، جنگ افغانستان و درگیری نظامی میان اوکراین و روسیه، از مهم ترین تحولات دهه اخیر بود که موجب هدایت ایرلاین ها به سمت حریم هوایی ایران شد.

ایران در برابر هر گونه تجاوز خارجی به حریمش خواهد ایستاد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در مقابله تجاوز دشمنان، گفت: حریم ایران برای پرواز هواپیماها بسیار امن است، اما این مسئله نافی مقابله با تجاوزات به آسمان کشورمان نمی شود، از این رو قطعا نیروهای نظامی کشورمان با هر گونه تجاوز برخورد خواهند کرد.