درهای موزه دخانیات به روی مردم باز می‌شود

شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲:۰۰ 5 سال پیش

با امضای تفاهمنامه بین شرکت دخانیات و شهرداری منطقه 11؛

درهای موزه دخانیات به روی مردم باز می‌شود

عصر سفر- شرکت «دخانیات» مجموعه صنعتی پردرآمد کشور است که با سابقه طولانی در تولید محصولات دخانی با هدف ارائه محصولات کم‌ضرر و جلوگیری از خروج ارز، یکی از شرکت‌های موفق تولیدی بوده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از همشهری، قدیمی‌ترین ساختمان شرکت دخانیات در خیابان «قزوین» قرار دارد که به سبب نوع معماری و قدمت تاریخی، تبدیل به موزه شده است و بیش از 300 اثر ارزشمند و میراثی در آن نگهداری می‌شود.

بازدید از این موزه در مناسبت‌های ویژه مانند ایام نوروز برای عموم آزاد است، اما با امضای تفاهمنامه توسط «محمدرضا خاک‌کار» مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و «نصرالله‌آبادیان» شهردار منطقه 11، از این پس شهروندان می‌توانند 2روز در هفته از این موزه بازدید کنند. ‌

آبادیان ضمن ابراز خرسندی از تفاهمنامه امضا شده می‌گوید: «ظرفیت‌ها و دستاوردهای تاریخی بسیار ارزشمندی در این موزه وجود دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توان بستر افزایش ظرفیت گردشگری منطقه را فراهم کرد. »

به گفته شهردار منطقه، برای ایجاد زیبایی بصری و رفاه بیشتر شهروندان قرار است در محوطه بیرونی و درونی این موزه اقدامات عمرانی و زیباسازی انجام شود. اسناد موجود در این موزه با بیش از 120 سال قدمت به دوره «قاجار» برمی‌گردد.

موزه دخانیات ایران در خیابان قزوین، دارای 2 بخش است. یک بخش اختصاص به ابزارها، دستگاه‌ها و وسایل آزمایشگاه دارد و در بخش دیگر نیز محصولات قدیمی، اسناد، مدارک و تصاویر نگهداری می‌شوند.