افتتاح تاکسی‌های هوایی در آمریکا

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴:۰۰ 5 سال پیش

افتتاح تاکسی‌های هوایی در آمریکا

عصر سفر- شرکت اوبر روز سه‌شنبه 9 ژوئیه (18 تیر) نخستین سرویس هلیکوپتری خود را راه اندازی کرد که مسافران نیویورکی با آن می‌توانند از منطقه تجاری منهتن به فرودگاه جان اف کندی این شهر منتقل شوند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از عصر ایران، این شرکت امیدوار است که بتواند این خدمات را در آینده در سراسر آمریکا ارائه دهد.

مسافران می‌توانند با اپلیکیشن، هلیکوپتر یک سفره را با قیمت 200 تا 250 دلار اجاره کنند و هشت دقیقه‌ای به فرودگاه جان اف کندی بروند.

اوبر برای پنج روز هفته (به جز دو روز آخر هفته) تعداد هشت تا 10 سفر با هلیکوپتر را پیش بینی کرده است. این سفرها تنها عصرها انجام می‌شود.

مسافران می‌توانند بلافاصله سوار هلیکوپتر شوند یا حداکثر پنج روز قبل از سفر خود اقدام به رزرو هلی‌کوپتر کنند.

مسافران در «اوبر کوپتر» که ظرفیت آن پنج نفر است می‌توانند یک کیف دستی و یک چمدان کوچک مخصوص کابین را با خود حمل کنند.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک با توجه به سقوط مرگبار یک هلیکوپتر در ماه ژوئن نسبت به خدمات این سرویس ابراز نگرانی کرده است.

یک هلیکوپتر در تاریخ 10 ژوئن (20 خرداد) با آسمان خراشی در نیویورک برخورد کرد که منجر به سقوط آن و کشته شدن خلبان هلیکوپتر شد. این حادثه باعث شد تا پرسش هایی از سوی مسئولان شهر نیویورک درباره ایمنی حمل و نقل هوایی این شهر مطرح شود.

شهردار نیویورک در زمان سقوط هلیکوپتر گفته بود: «فکر می‌کنم به یک ممنوعیت سراسری برای پرواز هر نوع هلیکوپتری بر فراز منهتن نیاز داریم.»