افزایش ۱۴ درصدی سفر با قطار در سال ۹۷

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹:۰۰ 5 سال پیش

معاون مسافری راه آهن خبر داد؛

افزایش ۱۴ درصدی سفر با قطار در سال ۹۷

عصر سفر- معاون مسافری شرکت راه آهن از افزایش 14 درصدی سفر با قطار در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل خدمات ساختمانی و ایستگاهی راه آهن افزود: در مقایسه با سال 95 سفرهای ریلی در سال 96 بیش از 6 درصد رشد داشته است.

معاون شرکت راه آهن با بیان اینکه درصددیم با برنامه ریزی مناسب سفرهای ریلی در کشور امسال افزایش یابد گفت: برای دستیابی به این هدف شرکت‌های حمل و نقل ریلی اختصاص بیش از 1300 دستگاه واگن مسافری را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله ناوگان و نیروی انسانی متخصص، راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد است برای دستیابی به سهم 20 درصدی جابه جایی مسافر در کشور گام‌های اساسی بردارد.

معاون مسافری راه آهن یادآور شد: ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی و قطارهای مسافری از مهم‌ترین سیاست‌های راه آهن است تا مسافران بیشتری برای سفرهای خود از قطار استفاده کنند زیرا ایمنی، ارزان بودن و مصرف انرژی کمتر ویژگی مهم حمل و نقل ریلی است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید، مدیرعامل راه آهن همواره بر ارتقا خدمات ایستگاهی تاکید دارند افزود: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی به آبادانی و پیشرفت کشور کمک زیادی خواهد کرد و برای همین منظور توسعه حمل و نقل ریلی در بسیاری از کشورهای جهان در دستور کار جدی دولت‌ها قرار دارد، ضمن آنکه تولید و نوسازی ساختمان و تأسیسات و نگهداری از این سرمایه عظیم راه آهن نکته مهمی است که باید بر اساس سیاست‌های راه آهن مورد توجه جدی قرار گیرد.

موسوی بر توسعه ایستگاه‌های TOD مبتنی بر حمل و نقل عمومی در شهرهای ریل پایه تاکید کرد و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی مبتنی بر حمل و نقل عمومی در تسهیل تردد مردم و مسافران در شهرها و حومه کلان شهرها بسیار تأثیرگذار است و با راه اندازی شرکت قطارهای حومه‌ای شاهد افزایش مسافران ریلی خواهیم بود.

مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن نیز در این مراسم گفت: کمک به ارتقا خدمات مسافری باعث استقبال مردم از سفرهای ریلی خواهد شد زیرا خدمات مسافری و ایستگاهی پیشانی صنعت حمل و نقل ریلی است و باید تلاش کنیم شرکت‌های حمل و نقل ریلی در زمینه ارتقا خدمات مسافری اقدامات مناسبی را برنامه ریزی کنند.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی مناسب و ارتقا خدمات ایستگاهی تحولات بزرگی را در حوزه حمل و نقل ریلی به وجود می‌آورد و باعث دلگرمی و امید به آینده راه آهن در کشور خواهد شد.