فرودگاه دوبی به پنل‌های انرژی‌خورشیدی مجهز می‌شود

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰ 5 سال پیش

فرودگاه دوبی به پنل‌های انرژی‌خورشیدی مجهز می‌شود

عصر سفر- در ترمینال دو فرودگاه شهر دوبی در امارات متحده عربی بالغ بر 15 هزار پنل انرژی خورشیدی نصب شده است تا برق موردنیاز این فرودگاه و بسیاری دیگر از نهادهای شهری را تامین کند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، مایکل ایبیتسون، معاون ارشد اجرایی زیرساخت های فناوری و انرژی در فرودگاه دوبی با انتشار بیانیه‌ای به تازگی اعلام کرده است که این فرودگاه قرار است به تکنولوژی‌های جدید مربوط به تولید انرژی خورشیدی تجهیز شود تا با نصب بیش از 15 هزار واحد پنل به تامین برق موردنیاز نهادهای شهری از جمله خود این فرودگاه بپردازد.

پنل های موجود در این پروژه انرژی خورشیدی که در ترمینال 2 فرودگاه دوبی کلید زده شده است، قادرند انرژی خورشیدی را دریافت کرده و سپس بالغ بر هفت میلیون و 483 هزار و 500 کیلووات ساعت برق تولید کنند.

کارشناسان فعال در حوزه نیرو بر این باورند که با آغاز به کار پروژه خورشیدی در فرودگاه دوبی، امارات متحده عربی قادر خواهد بود تا سال 2030 میلادی به هدف کاهش 30 درصدی در میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین و همچنین کاهش آلودگی هوا دست پیدا کند.

بر اساس گزارش گلف نیوز، این پروژه خورشیدی ظرفیتی معادل 5 مگاوات دارد و توانایی تامین برق موردنیاز فرودگاه دوبی را در طول سال داراست. همچنین گفته می شود به صورت سالانه می‌تواند سه هزار و 243 تن گاز کربن دی اکسید را کاهش دهد که تاثیر آن معادل کاشتن 53 هزار و 617 نسله درخت در طول 10 سال است.

این پروژه بخشی از برنامه جامع امارات متحده عربی به منظور کاهش میزان گازهای آلاینده و حفاظت از محیط زیست و تعهد جهانی این کشور در این حوزه است.