چگونه می‌توان گردشگران را در سمنان نگه داشت؟

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸:۰۰ 5 سال پیش

چگونه می‌توان گردشگران را در سمنان نگه داشت؟

عصر سفر- مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان خواستار ارتباط هر چه بیشتر هتل‌های استان با دفاتر خدمات مسافرتی شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، مهدی جمال در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی اعضای جامعه هتلداران و مهمانپذیرداران استان سمنان، افزود: بهترین راهکار افزایش میزان اقامت در تاسیسات گردشگری استان، برقراری ارتباط هتلداران با دفاتر خدمات مسافرتی مطرح کشوری و استانی و تدوین بسته‌های سفر ارزان قیمت است.

وی بزرگترین مشکل استان سمنان را بخشی نگری و اختلافات داخلی عنوان کرد و گفت: تمامی تاسیسات گردشگری استان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و به صورت جمعی پیگیر مطالبات خود باشند.

جمال، تاکید کرد: استان سمنان بدون زیرساخت گردشگری به ویژه در زمینه هتلداری از معبر به مقصد تبدیل نمی شود.

وی با اشاره به وجود 78 اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هتل‌ها موازی‌کاری ندارند و 80 درصد مسافران نیز از این اقامتگاه‌ها رضایت دارند.

رئیس جامعه هتلداران استان سمنان نیز در این جلسه با بیان مشکلات هتلداران گفت: صدور بی‌رویه مجوز تاسیسات گردشگری، رواج منازل استیجاری به عنوان محل اقامت مسافران و بدون دریافت مجوز از جمله مشکلات است.

مهدی کردان خواستار تعطیلی مهمانسرای ادارات شد و گفت: این مهمانسراها به صنعت هتلداری ضربه وارد می‌کنند و مانع ورود مسافران به هتلها می‌شوند.

وی خواستار مشارکت شهرداری‌ها با میراث فرهنگی در زمینه ترویج گردشگری شد و افزود: شهرداری‌ها باید بازوی صنعت گردشگری باشند.

15 هتل، 2 هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، 2 اقامتگاه سنتی، 5 مهمانپذیر و 23 خانه مسافر در استان سمنان فعالیت دارند.