قم با ۴۶.۵ درجه گرمترین مرکز استان

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰ 5 سال پیش

تداوم الگوی گرم تابستانی تا اواسط هفته آینده؛

قم با ۴۶.۵ درجه گرمترین مرکز استان

عصر سفر- کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه قم با 46.5 درجه گرمترین مرکز استان بود،‌گفت: با تداوم الگوی گرم تابستانی سایر مناطق کشورمان آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت که تا اواسط هفته آینده هم، این الگو تداوم پیدا می کند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، «امین حسین نقشینه» روز پنجشنبه افزود: با توجه به تدوام الگوی گرم تابستانی، سواحل شمال کشور در روز آینده بارش‌های پراکنده خواهد داشت، برای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و شرق فارس هم رشد ابرهای هم رفتی، رگبارهای موقتی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: رشد ابرهای هم رفتی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان همچنان طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: دیروز در نزدیکی مناطق کوهستانی جنوبی استان سیستان و بلوچستان شامل سراوان، بخش هیدوچ، اسلام آباد، سرباز و رئیس آباد بارش‌های محلی داشتیم، که منطقه سراوان با 20 تا 30 میلی متر، بیشترین بارش را در مناطق کوهستانی جنوبی سیستان و بلوچستان داشته است.

نقشینه بیان کرد: در سه روز آینده شرق و جنوب شرق ایران به ویژه منطقه زابل باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد داشت و شرق دریای عمان نیز مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: برای تهران نیز پیش بینی کرده‌ایم که طی سه روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری داشته باشیم، تهران بعد از ظهرها وزش باد خواهد داشت در بعضی ساعات می‌تواند مناطقی از استان غبار آلود شود.

وی گفت: بیشینه دمای مهرآباد امروز و فردا 41 درجه پیش بینی شده و برای شمیرانات 39 درجه خواهد بود، همچنین کمینه دمای مهرآباد 32 درجه و برای شمیران 27 درجه است، دیروز بیشینه دمای قم به 46.5 درجه رسید که گرم‌ترین مرکز استان بود و گرمای اهواز 43 درجه شد، سمنان و یزد با 42 درجه نیز به ترتیب گرم‌ترین مراکز استان بودند، همچنین اردبیل با کمینه 11 درجه سردترین مرکز استان بود.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم امروز نیز قم به 46.5 درجه برسد که برای این شهر و این ایستگاه در این ماه، یک رکورد است، دیروز شهداد کرمان، طبس، دهلران، سرخس با 47 درجه گرم‌ترین شهرهای کشور بودند.