هیچ یک از هواپیماهای اعزام زائران حج زمین‌گیر نشده است

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

هیچ یک از هواپیماهای اعزام زائران حج زمین‌گیر نشده است

عصر سفر- مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد که هر 9 هواپیمای ایرباس هما که برای انتقال پروازهای رفت زائران در نظر گرفته شده است عملیاتی است. هیچ کدام زمین گیر نشده‌اند و مهندسان تعمیرات هما در همه ایستگاههای پروازی برای انجام خدمات فوری حضور دارند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، معصومه اصغرزاده گفت: امروز عملیات رفت بیش از 2 هزار زائر از استان خراسان جنوبی (بیرجند) به پایان رسید و از فردا 1100 زائر بیت الله الحرام از فرودگاه کرمانشاه به سرزمین حج اعزام می شوند.

وی در خصوص وضعیت هواپیماهای این شرکت که برای عملیات رفت زائران اختصاص داده شده است، گفت: همه ایرباس های هما در حال انجام پروازهای خود هستند و در حال حاضر هیچ هواپیمایی زمین‌گیری نداریم.

وی در خصوص حادثه ایرباس حجاج در فرودگاه دشت نازی ساری، گفت: سه روز پیش ایرباس هما در زمان پارک در فرودگاه دشت ناز ساری بر اثر برخورد به ساختمان عوارض فرودگاهی دچار حادثه شده بود که با اعزام تیمی از مهندسان تعمیرات به همراه قطعه از تهران این هواپیما تعمیر و مجدداً عملیاتی شد.

اصغرزاده گفت: بنابراین در حال حاضر هر 8 هواپیمای هما که برای عملیات اعزام زائران اختصاص داده شده اند عملیاتی هستند ضمن اینکه یک فروند ایرباس نیز به عنوان هواپیمای پشتیبان برای این عملیات تعلق گرفته است.

به گفته اصغرزاده متخصصان هما در قسمت مهندسی و تعمیرات این شرکت هواپیمایی علاوه بر اینکه در ایستگاههای مختلف حضور دارند در صورت بروز مشکل آمادگی رساندن قطعات و ارائه خدمات به سایر استان ها و فرودگاهها را دارند.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مهندسان تعمیرات هما با تجهیزات کامل همواره در حال آماد باش هستند، گفت: تاکنون هیچ نقصی که مجبور به زمین گیر شدن هواپیماهای ایران ایر باشد مشاهده و گزارش نشده است.

وی با توضیح اینکه اکنون در اوج عملیات حج و از شهرهای مختلف در حال اعزام زائران هستیم، گفت: بیش از 1100 زائر بیت الله الحرام از ایستگاه کرمانشاه با پروازهای هما از فردا از (یکشنبه 30 تیر، ساعت 03:05 با شماره پرواز IR-1478) به سرزمین وحی اعزام می شوند.

به گفته اصغرزاده بیش از 1100 زائر استان کرمانشاه طی دو روز از فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه راهی سرزمین وحی می شوند.

این عملیات طی دو روز با 5 پرواز از ناوگانِ ایرباسِ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.