نیمی از مردم آمریکا در معرض گرمای بی‌سابقه

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴:۰۰ 5 سال پیش

نیمی از مردم آمریکا در معرض گرمای بی‌سابقه

عصر سفر- 150 میلیون نفر در آمریکا هم اکنون در معرض افزایش شدید گرمای هوا قرار دارند و در نیویورک شرایط اضطراری اعلام شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از فارس، ایالت‌های شرقی آمریکا از میسوری گرفته تا اوکلاهاما، تنسی و فیلادلفیا  در معرض گرمای شدید هوا قرار گرفته‌اند و حتی در نیویورک وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.

هم اکنون 150 میلیون نفر از جمعیت حدود 320 میلیون نفری آمریکا با مشکل گرمای شدید هوا مواجه شده و در ایالت‌هایی نظیر نیویورک، فیلادلفیا و واشنگتن شاهد رسیدن دما به حدود 40 درجه هستیم.

مشکل در این ایالت‌ها فقط گرما نیست چرا که بالا بودن رطوبت تحمل شرایط جوی را برای مردم آمریکا بسیار سخت کرده است.

به گفته سازمان خدمات هواشناسی ملی آمریکا ترکیب بالا بودن خطرناک دمای هوا و رطوبت به سرعت می‌تواند به ایجاد استرس گرمایی و یا حتی شوک قلبی در افراد منجر شود.

مقامات دولتی آمریکا اعلام کرده‌اند که روند بالا بودن دمای هوا در آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت.

تاکنون سه نفر به دلیل حمله قلبی و یا مشکلات ناشی از گرمازدگی در نیویورک و آرکانزاس جان خود را از دست داده‌اند.

شهردار نیویورک با اعلام وضعیت اضطراری گفته است که 500 مرکز سرمایشی برای شهروندان این شهر فراهم شده است.

بسیاری از مراسم‌های بزرگ در آمریکا نیز به دلیل بالا بودن گرما لغو شده است.

سابقه مرگ و میر ناشی از بالا بودن دمای هوا در آمریکا بسیار قابل توجه است چرا که در جولای سال 1995 طی مدت سه روز 700 نفر در شیکاگو جان خود را از دست دادند که بسیاری از آنها افراد فقیر، سالخورده و کسانی بودند که تنها زندگی می‌کردند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا از مردم خواسته است تا مراقبت بیشتری از افراد مریض و سالخورده کرده و حتی زمانی که تشنه نیستند آب مصرف کنند و بخشی از روز خود را نیز در مکان‌های با تهویه سپری کنند.

این سازمان هشدار داده است رها کردن کودکان و حیوانات در خودروهای پارک شده باعث جان باختن آنها به دلیل افزایش قابل توجه دمای بدن خواهد شد.

سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اعلام کرد که در ماه ژوئن رکورد بالا بودن دمای هوا شکسته شده است.

مطالب مرتبط