جاذبه‌های برتر تفلیس

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰ 7 سال پیش

جاذبه‌های برتر تفلیس

عصر سفر- برای آشنایی با جاذبه های توریستی تفلیس متن زیر را بخوانید.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، یکی از اولین سازه‌های مدرن از لحاظ معماری که به این شهر اضافه شد، پل صلح است که از استیل و شیشه ساخته شده است. میشل دی لوچی، معمار ایتالیایی، طراح این پل است که بر روی رودخانه کورا ساخته شده و مخصوص پیاده‌هاست. این پل در سال 2010 میلادی برای عموم بازگشایی شد و خیابان ارکل (که آن هم مخصوص پیاده‌ها و پر از کافه است) را به پارک رایک وصل می‌کند.

پارک رایک

یک فضای بازسازی شده در قسمت " شهر قدیمی " (Old Town)، که دارای تعدادی حوض، فواره، یک صفحه شطرنج خیلی بزرگ و تعداد زیادی نیمکت است. در طول تابستان و در موقع غروب، مردم محلی و توریست‌ها می‌توانند برای دیدن رقص آب و نور به همرا موسیقی به این پارک بیایند و از آن لذت ببرند.

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

بزرگترین نماد مذهب ارتدوکس گرجستان، بعد از اتحاد جماهیر شوروی، کلیسای جامع تثلیث تفلیس است. این کلیسا، بر روی تپه الیا بالاتر از آولباری قرار دارد و تقریباً از همه جای شهر قابل مشاهده است. ساخت این کلیسا نزدیک به یک دهه طول کشید و در سال 2004 بر روی عموم بازگشایی شد. ارتفاع این سازه به 84 متر می رسد که شامل صلیب طلایی نصب شده روی سقف گنبد مرکزی نیز می‌شود.

 

برج ساعت

این برج ساعت کارتونی تقریبا به تازگی به شهر اضافه شده است. سازنده این برج ریزو گابریادزه، یک عروسک گردان و فیلم‌نامه‌نویس است. برج دارای صدها کاشی دست‌ساز است که توسط خود گابریادزه ساخته شده است. هر ساعت که می‌گذرد، از در کوچکی در بالای برج یک فرشته بیرون آمده و با یک چکش به ناقوس ضربه می‌زند.

چاپخانه زیرزمینی استالین

کمی بیرون از مرکز شهر، چاپخانه زیرزمینی منحصر به فردی وجود دارد که در اوایل قرن بیستم میلادی، استالین جوان به همراه دوستان خود، تبلیغات مربوط به اتحاد جماهیر شووروی را در آنجا چاپ و منتشر می‌کردند. این چاپخانه داخل یک چاه آب و با فاصله 17 متری از سطح زمین درست شده است. کارگران و فعالان برای دسترسی به چاپخانه، از چاه آب پایین می‌رفتند ولی یک خروجی اضطراری نیز تعبیه شده بود که اگر لو رفتند، از آن استفاده کنند.