سفر ۴۵ دقیقه‌ای هشتگرد ـ تهران

سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰ 5 سال پیش

افتتاح متروی هشتگرد تا پایان تابستان؛

سفر ۴۵ دقیقه‌ای هشتگرد ـ تهران

عصر سفر- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: متروی شهر جدید هشتگرد تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، حبیب‌الله طاهرخانی صبح امروز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه مترو شهر جدید هشتگرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متروی شهر جدید هشتگرد تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به اینکه شهر جدید هشتگرد، ظرفیت سکونتی بالایی دارد، با افتتاح این مترو استقبال خوبی از سوی مردم مواجه خواهد شد و می‌تواند به عنوان بازار هدف اقشار کم‌درآمد تهران، عمل کرده و بازار مسکن پایتخت را ساماندهی کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره مدت زمانی سفر ریلی از هشتگرد به تهران گفت: قطار فوق‌العاده تهران هشتگرد، 45 دقیقه‌ای به مقصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره افزایش تسهیلات مسکن مهر افزود: افزایش تسهیلات پروژه‌های مسکن مهر ابلاغ شده و لیست واحدهای مشمول در حال احصاء است. 200 هزار واحد مسکن مهر مشمول تسهیلات جدید می‌شود که 100 هزار واحد آن در شهرهای جدید قرار دارند.

طاهرخانی با بیان اینکه ساخت 58 هزار واحد از 400 هزار واحد برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شده است، گفت: برای ساخت این واحدها، آماده‌سازی و زیرسازی اراضی در اولویت قرار دارد. همچنین احداث 100 هزار واحد دیگر نیز نهایی شده که در مرحله اولیه جانمایی و صدور پروانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه استقبال پیمانکاران از پروژه‌های مسکونی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن قابل توجه بوده است، افزود: از آنجایی که شهرهای جدید روند رو به رشدی دارند، استقبال خوبی از سوی سازندگان برای احداث واحدهای مسکونی مشارکتی در شهرهای جدید شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره متروی هشتگرد گفت: تاکنون 800 میلیارد تومان برای احداث خط ریلی و ایستگاه متروی هشتگرد هزینه شده و برای اتمام آن 200 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

طاهرخانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره 7000 متقاضی مسکن مهر پردیس که بدون واحد مسکونی مانده بودند، تصریح کرد: همه این 7000 متقاضی تأمین واحد شده‌اند.

به گفته وی، هزینه ساخت هر واحد مسکونی برنامه اقدام ملی، بین 300 تا 400 میلیون تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص متروی پرند خاطرنشان کرد: متروی پرند را شهرداری تهران می‌سازد و شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص آن نقشی ندارد.