اجاره و خرید هواپیمای جدید برای هما

چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱:۰۰ 5 سال پیش

اجاره و خرید هواپیمای جدید برای هما

عصر سفر- قانم مقام شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار داشت: بخش عمده‌ای از پروازهای خارجی هما را در مدت زمان انجام پروازهای حج سه شرکت داخلی و یک شرکت ترکیه‌ای انجام می‌دهد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر»به نقل از ایلنا، حسن قاسمی امروز در حاشیه تعویض موتور ایرباس 300- 600  ایران ایر با بیان اینکه تمامی هواپیماهایی که برای پروازهای بین‌المللی قابل استفاده است به پروازهای حج منتقل شده است، گفت: بخش عمده‌ای از پروازهای خارجی هما را در مدت زمان انجام پروازهای حج سه شرکت داخلی و یک شرکت ترکیه‌ای انجام می‌دهد.

وی افزود:‌ البته پس از اتمام پروازهای حج، پروازهای خارجی مجددا از طریق ناوگان هما انجام خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون 52 هزار حاجی از آغاز سفرهای حج با ناوگان ایران ایر جابجا شده‌اند گفت: تاکنون مشکلی پیش نیامده است و امیدواریم پروازهای حج با همین روند ادامه پیدا کند.

قاسمی با اشاره به میزان تاخیرات پروازهای حج گفت: متوسط تاخیرات تنها هفت دقیقه بوده است که بخشی از آنها متوجه برگزاری نماز جماعت مغرب می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل ایران ایر افزود: باید 556 هزار زائر بیت الله الحرام در 33 روز فقط با ناوگان ایران ایر جابجا شود که این عملیات بی‌سابقه مدیون تیم تخصصی هما هستیم.

وی با بیان اینکه تعویض موتور هواپیمای ایرباس 300- 600 که باید برای انجام پروازهای حج آماده شود را تنها در یک روز انجام دادیم گفت: این هواپیما فردا صبح در مدار قرار می‌گیرد.

قائم مقام شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه سازمان هواپیمایی عربستان برنامه‌ریزی خوبی داشته و مناسب عمل کرده گفت: مشکلی از نظر پذیرش هواپیماهای هما در فرودگاه جده و مدینه نداشتیم.

قاسمی همچنین با اشاره به افزایش تعداد ناوگان ایران ایر اظهار داشت: برای خرید و اجاره ناوگان جدید برنامه‌هایی در دستور کار داریم که یکی از آنها در دست اجرا است.