کاهش ارزش پوند انگلیس به دلیل برگزیت

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵:۰۰ 5 سال پیش

کاهش ارزش پوند انگلیس به دلیل برگزیت

عصر سفر- شمار گردشگران هندی حدود 20 درصد، توریست‌های ژاپنی حدود 10 درصد و گردشگران آمریکایی حدود 5 درصد افزایش یافته است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از عصر ایران، شمار گردشگران چینی در بریتانیا در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل  5 برابر شده است. کاهش ارزش پول انگلیس (پوند) یکی از دلایل این افزایش توریست بوده است.

براساس داده‌های شرکت مسافرتی "فورواردکیز" رزرو بلیط برای پروازهای طولانی نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 6 برابر شده است.

به نوشته بی‌بی‌سی،  کاهش ارزش پوند استرلینی (پوند انگلیس) باعث افزایش قدرت خرید گردشگران در بریتانیا شده است.

در این هفته ارزش پوند استرلینگ  به کمترین میزان خود در برابر دلار در 31 ماه گذشته رسید. این روند به دنبال بحث‌های خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق با اتحادیه شکل گرفته است.

پس از روی کار آمدن بوریس جانسون نخست وزیر جدید بریتانیا که می‌گوید دولت او آماده خروج بدون توافق است، ارزش پوند روند کاهشی خود را رکورد زد.

دیوید تارش، سخن‌گوی موسسه مسافرتی "فورواردکیز" در این خصوص گفت: در تابستان امسال شاهد بیشترین میزان توریست‌های چینی در بریتانیا هستیم.

وی همچنین افزود: شمار گردشگران هندی حدود 20 درصد، توریست‌های ژاپنی حدود 10 درصد و گردشگران آمریکایی حدود 5 درصد افزایش یافته است.

"سارا هیون" کارشناس اقتصادی موسسه "استاندارد چارترد" در حوزه اروپا و آمریکا نیز گفت: تضعیف ارزش پوند به معنای احساس ثروت بیشتر در گردشگران است.

وی گفت: سقوط ارزش پوند در برابر ارز چین (رنمینبی) باعث ورود گردشگردان چینی به بریتانیا شده است. آنها در این سفر شاهد افزایش  5 درصدی قدرت خرید خود در سه ماهه گذشته هستند.

پاتریشیا یاتز، مدیر آژانس ارتقاء گردشگری "ویزیت بریتین" در این خصوص گفت: ورود گردشگران به کشور بسیار ارزشمند است و می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای بریتانیا محسوب شود.

دیان هوس  یک کارمند بخش اجاره ویلا و ملک در این خصوص گفت: اجاره ملک از گردشگران رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: 87 درصد از ویلا و اقامت‌گاه‌های منطقه یورک‌شایر تا کنون رزرو و پر شده‌اند. فرآیند "برگزیت" عامل اصلی انتخاب مردم به در انتخاب  بریتانیا به عنوان مرکز گردشگری به شمار می‌آید که خبر خوبی برای صنف فعال در توریسم بریتانیا است.

موسسه مسافرت "ویزیت بریتین" در این خصوص گفت: نگرانی‌های زیادی در خصوص بی‌ثباتی فرآیند "برگزیت" و تاثیر آن بر سفر  توریست‌های اروپایی به بریتانیا وجود دارد.

به گزارش "دفتر ملی آمار" بریتانیا، میزان بازدید گردشگران اروپایی از بریتانیا بین ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری تغییر چندانی نشان نمی‌دهد. با این وجود، این روند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تنها  2 درصد افزایش یافته است.

کمپین‌های انگلیسی در اروپا در تلاشند تا مردم اتحادیه اروپا را قانع کنند که بریتانیا پس از ترک اروپا همچنان جای فوق‌العاده‌ای برای گردشگران محسوب می‌شود.