با ۱۰ جاذبه برتر آلمان آشنا شوید

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰ 7 سال پیش

با ۱۰ جاذبه برتر آلمان آشنا شوید

عصر سفر- این بار به قلب اروپا سفر خواهیم داشت و شمارا با قطب اقتصادی اروپا، کشور آلمان آشنا خواهیم ساخت. کوله‌بار خود را برای سفر به یکی از صنعتی‌ترین مقاصد گردشگری اروپا ببندید.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فاینداتور، شنیدن نام آلمان در وهله اول همه ما را به یاد هیتلر و داستان‌های جنگ جهانی اول می‌اندازد. کشوری که برای خیلی‌ها یادآور نظم و مهندسی است. اما فایند اتور این بار شمارا با چهره دیگری از آلمان آشنا خواهد ساخت. آلمان را با قلعه‌های پریان، جشن اُکتبرفست (Oktoberfest) یا همان جشن آبجو و مناظر زیبا در قاره اروپا بشناسید.

10 مکان دیدنی آلمان

1. شهر لایپزیگ (Leipzig)
شهر لاییپزیگ یکی از زیباترین شهرهای ایالت زاکسن آلمان است که بیشتر به خاطر مناظر و آثار به‌جامانده از بزرگ‌ترین موسیقی‌دان‌های معروف دنیا مانند باخ، ریچارد ونگر و فیلیکس مندلسون، در بین گردشگران و هنرمندان معروف است. گردشگران می‌توانند در تور آلمان علاوه بر مشاهده آثار و بناهای تاریخی شهر از اجرای زنده موسیقی‌های متعلق به باخ در کلیسای سنت توماس استفاده کنند.

2. جزیره روگن(Rügen)
جزیره روگن بزرگ‌ترین جزیره کشور آلمان است که در دریای بالتیک قرار دارد. گردشگران این منطقه را به‌واسطه ویلاهای زیبا و ساحل زیبا با مناظر رمانتیک می‌شناسند. پارک ملی جاسموند و منطقه کیپ آرکنا در دل جزیره روگن یکی از مقاصد محبوب گردشگران است که مناظر زیبای طبیعی و تاریخی برای عکاسی استفاده می‌شود.

3. رودخانه راین(Rhine)
رودخانه راین که خط اتصال شهرهای بیینگن و بُن است. گردشگران هنگام بازدید رود راین به لورِلی (Lorelei) می‌روند. این ناحیه باریک‌ترین و عمیق‌ترین قسمتی است که ازلحاظ توپولوژیک و جغرافیایی در رود راین قرار دارد. خانه‌ها، ویلاها، قلعه‌های نگهبانی از دیگر مناظر دیدنی گردشگری ساحلی اطراف رود راین هستند.

4. شهر کُلن(Cologne)
یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهری و درعین‌حال فرهنگی- هنری آلمان، شهر کلن است که در شمال رود راین قرار دارد. شهر کلن به دلیل مناظر شهری که تلفیقی از معماری مدرن و سنتی آلمان، هیجان تفریحات زندگی شبانه شناخته‌شده است. نمادهای مهم و شاخصی همچون نماد رسمی شهر کلن، کلیسای گوتیک و 12 کلیسای قرون‌وسطایی وجود دارد که به‌جرئت می‌توان گفت که شهر کلن را به اولین مقصد گردشگری در تور آلمان تبدیل کرده است.

5. شهر درسدن (Dresden)
این شهر تا قبل از بمباران‌های جنگ جهانی دوم به دلیل معماری‌های زیبا و بناهای باشکوه و جواهراتش مشهور بود. اما بعد از جنگ جهانی از روهای اوج خود فاصله گرفت. در سال‌های اخیر روند رو به رشد از فعالیت‌های معماری، هنری، صنعتی گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. مهم‌ترین جاذبه شهر درسدن، کلیسای بزرگ فراونکش (Frauenkirche) و سالن اُپرای سمپر (Semper) هست.

6. بندر لوبک(Lubeck)
این شهر بندری در ناحیه شمالی ایالت اشلسویگ-هولشتاین قرار دارد. بندر لوبک از اولین مناطقی بود که در بمباران‌های جنگ جهانی دوم مورد هدف قرار گرفت و ویران شد. پیاده‌روی در کوچه‌های تنگ و باریک بند لوبک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ها برای گردشگرانی است که می‌خواهند در سکوت و آرامش از زندگی شهری دیدن کنند و از جاذبه‌های به‌جامانده از قرون‌وسطا و جنگ جهانی دیدن کنند.

7. هایدلبرگ(Heidelberg)
بیشترین جاذبه‌ها و آثار به‌جامانده از دوران قرون‌وسطی، مانند پل معروف هایدلبرگ، قلعه‌ها، خانه‌ها و عمارت شوالیه جورج ، در شهر هایدلبرگ قرار دارد. خیابان اصلی شهر به نام هاپستراسه (Haupstrasse) مملو از کلیسا ها، مغازه ها، گالری‌های دیدنی است که اصلی‌ترین و فعال‌ترین ناحیه شهر هایدلبرگ است. قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان، دانشگاه هایدلبرگ، موجب شده است تا این شهر به شهر فلاسفه و دانشمندان شهرت یابد.

8. قلعه نئوشوانستین(Neuschwanstein)
قلعه نئوشوانستین (Neuschwanstein) یک از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های کشور آلمان است که در نزدیک شهر فُسِن در دامنه‌های آلپ واقع‌شده است. این قلعه با کارتون زیبای خفته به قلعه پریان معروف شد. شاه لودوینگ دوم (بایرن) که در بین مردم لقب (شاه دیوانه) را داشت این قصر را برای فرار از هجمه مردم و مقامات ساخت. شاید بتوان نزدیک‌ترین فرد به شاه لودوینگ را موسیقی‌دان معروف آلمانی واگنر دانست. اگرچه علت مرگ لودوینگ در سال 1886 میلادی را غرق شدن در دریاچه اشتارنبرگ اعلام کردند اما بسیاری از تاریخ‌دانان آلمانی معتقد هستند که مخالفان شاه رو را به قتل رساندند.

9. مونیخ(munich)
بسیاری از گردشگران، مونیخ را به‌واسطه جشن آبجو که در ماه اکتبر، در سالگرد ازدواج سلطنتی از سال 1810 برگزار می‌شود؛ می‌شناسند. از دیگر دلایل مهم شهرت شهر مونیخ می‌توان به خانه‌های اُپرای متعددی که در آن بناشده است، اشاره داشت. چهره شهر مونیخ تلفیقی همگون و متوازن از معماری سنتی و مدرن از خانه‌ها، مغازه‌ها، گالری‌ها، قلعه سلطنتی است.

10. برلین(berlin)
اولین چیزی که با شنیدن نام برلین به ذهن هر گردشگری متبادر می‌شود، دیوار برلین و خاطرات جنگ سرد و آلمان شرقی و غربی است. مهم‌ترین جاذبه شهر برلین دروازه براندنبورگ وریشاستگ است. باوجود از بین رفتن دیوار برلین هنوز بقایایی از این دیوار در برلین موجود است.