ایران‌ایر فرصت فروش ۳ میلیون یورو بلیت خارجی را از دست داد

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰ 5 سال پیش

با هدف پوشش پروازهای حج؛

ایران‌ایر فرصت فروش ۳ میلیون یورو بلیت خارجی را از دست داد

عصر سفر- معاونت بازرگانی وعملیات شعب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرصت از دست رفته ایران ایر برای فروش بلیت در مسیر خارجی در دوران حج امسال در بخش اکونومی یک میلیون و 259 هزار یورو و در بخش بیزینس کلاس یک میلیون و 700 هزار یورو اعلام کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، «عباس جمشیدی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست خبری مدیر عامل ایران‌ایر که به مناسبت پایان عملیات حج تمتع 98 در ساختمان این شرکت برگزار شد،‌ افزود: در دوران حج امسال، عربستان اعلام کرده بود که پروازهای حج ایران فقط باید با هواپیماهای ایران‌ایر انجام شود.

وی خبر داد که تعهدات ایران ایر (بلیت‌های فروخته شده به مسافران مسیرهای خارجی) در دوران حج را چهار شرکت هواپیمایی برعهده گرفتند و توانستند با انجام پروازهای خارجی، ایران‌ایر را در امر اعزام حجاج یاری کنند.

به گفته جمشیدی، ماهان ایر، قشم ایر، شرکت هواپیمایی اطلس، گلوبال و آسمان پروازهای خارجی هما را در این مدت انجام دادند.

معاونت بازرگانی و عملیات شعب هواپیمایی هما اضافه کرد: سهم ماهان از انجام تعهدات ایران ایر در این مدت جابجایی 4هزار و833 مسافر بوده است. همچنین شرکت هواپیمایی ترکیه حدود شش پرواز خارجی هما را در هفته انجام می‌داد و شرکت هواپیمایی آسمان یک پرواز در هفته را انجام داد.

جمشیدی اضافه کرد: ایران‌ایر برای اجاره هواپیما و عمل کردن به تعهدات خود در قبال مسافرانی که از ماه‌های ابتدایی سال برای تابستان بلیت خریده بودند، هزینه‌های زیادی را پرداخت کرد.