آینه توالت و کلمه‌ای که هواپیما را به هم ریخت

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸:۰۰ 5 سال پیش

آلمان؛

آینه توالت و کلمه‌ای که هواپیما را به هم ریخت

عصر سفر- یک تهدید جدی یا شوخی لوس؟ هر چه بود 226 مسافر یک پرواز از آمریکا، ساعت‌ها در فرودگاه فرانکفورت معطل شدند و تحت بازرسی پلیس قرار گرفتند. فردی که بالاخره هم معلوم نشد کیست، روی آینه توالت کلمه "بمب" را نوشته بود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از دویچه وله، یک کلمه تهدید آمیز روی آینه آبریزگاه هواپیما، ساعات اضطراب آلودی را در فرودگاه فرانکفورت آلمان رقم زد. یکی از مسافران تصادفا در توالت، توجه‌اش به کلمه "بمب" روی آینه جلب شد و مهمانداران را در جریان گذاشت، خلبان هم به سرعت برج مراقبت فرودگاه فرانکفورت را مطلع کرد.

هواپیمای خطوط آمریکایی "کندر" از پورتلند، ساعت 14:30 دقیقه چهارشنبه 14 اوت، در یک باند متروکه بر زمین نشست؛ جایی که ده‌ها مامور پلیس با تجهیزات کنترل و نجات در انتظار بودند.

وبسایت "فرانکفورتر روندشاو" می‌نویسد کلیه 226 مسافر هواپیما به ترمینال شماره دو منتقل شدند و وسایل و هویت یکایک آنها  بررسی و تفحص شد. ماموران امنیتی داخل هواپیما را نیز به دقت گشتند اما بمبی نیافتند. در نهایت هم معلوم نشد نوشتن کلمه "بمب" روی آینه مستراح کار کی بود.

این تجسس چند ساعته با مشارکت پلیس محلی و پلیس فدرال انجام گرفت. وبسایت "بیلد" از قول یکی از مسافران نوشته که هیچ کس در طول بازرسی‌ها اجازه جم خوردن و حق رفتن به توالت را نداشت تا آنجا که بعضی خودشان را خراب کردند.

اوایل هفته هم فرودگاه فرانکفورت به صدر خبرها رفت، زیرا موتور یک بوئینگ 747 اندکی پس از پرواز دچار آتش‌سوزی شد و هواپیما پیش از بازگشت به باند، 65هزار لیتر سوخت را بر فراز ایالت هسن تخلیه کرد.

روز دوشنبه نیز در محوطه همین فرودگاه، راننده یک خودروی شاسی بلند، به جای کلاچ، سهوا پا روی گاز گذاشت. این حواس‌پرتی باعث خسارت دیدن شش خودرو و جراحت یک نفر شد.