۳۹ زائر ایرانی دربیمارستان‌های مکه بستری هستند

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰ 5 سال پیش

۳۹ زائر ایرانی دربیمارستان‌های مکه بستری هستند

عصر سفر- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر آخرین آمار خدمات درمانی و پزشکی ارایه شده به حجاج ایرانی در بیمارستان و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه را تشریح کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، محمدتقی حلی ساز در این باره اظهار کرد: بیشترین مراجعات حجاج ایرانی به این بیمارستان و درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

وی بااشاره به 1433 بیمار بستری شده در بیمارستان مکه گفت: 175 زائر در بخش مردان، 126 نفر در بخش زنان و 993 نفر نیز در بخش اورژانس بستری شده اند که تنها 39 نفر آنان هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و سایر بیماران پس از تکمیل درمان ترخیص و به کاروان های خود بازگشته اند.

حلی ساز همچنین به ارائه خدمات پاراکلینیکی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هلال احمر در مکه اشاره کرد و افزود: تا 25 مرداد بیش از 25 هزار و 346 مورد خدمات پاراکلینیکی به زائرین ارائه شده که از این تعداد 19 هزار و 670 مورد خدمات آزمایشگاهی، 59 مورد اکو و 1072 مورد رادیولوژِی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان گفت: تا روز 25 مرداد، 112 هزار و 283 ویزیت توسط پزشکان در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاهها انجام شده که از این میان  106 هزار و 717 مورد خدمات پرستاری در مدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است .                              

حلی‌ساز با اشاره به تامین دارو تا پایان حج تمتع اظهار کرد: 33هزار و  179 پاسخگویی به حجاج ایرانی در بخش داروخانه‌ مکه و  27 هزار و 139 نسخه در درمانگاهها ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت های  مددکاری وامداد و انتقال بیش از 5861 مورد از جمله تقاضای آمبولانس ، انتقال بیمار به مجموعه ها و هتل ها  و بیمارستان های سعودی انجام گرفته است .

براساس گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، حلی‌ساز درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر درمدینه و مکه تا 25 مرداد، گفت: تاکنون 30 هزار و 27 زائر خدمات ویزیت تخصصی در بخش های  داخلی، قلب، زنان ، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه شده است و همچنین پاسخگویی به  22هزار و 179  زائر خدمات نسخه در داروخانه بیمارستان مکه و 27 هزارو 139 نسخه در درمانگاهها ثبت شده است.