زمان سفر آنکارا کم می شود

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۰ 5 سال پیش

33 واگن نوساز به ناوگان رجا افزوده شد؛

زمان سفر آنکارا کم می شود

عصر سفر- رئیس انجمن شرکت های ریلی از افزوده شدن 33 واگن نوساز تولید داخل به ناوگان رجا خبر داد و گفت: 15 واگن دیگر نیز تا پایان سال به این ناوگان اضافه می شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، محمد رجبی درباره سفرهای بین المللی رجا اظهار داشت: این شرکت حمل و نقل ریلی انواع واگن های مسافری در کلاس های مختلف را خریداری کرده و برای سفرهای بین المللی و گردشگری نیز از این واگن ها استفاده می کنیم.

وی افزود: هفته جاری آخرین محموله خرید 33 دستگاه واگن مسافری تولید یکی از بزرگترین شرکت های واگن ساز داخلی را تحویل می گیریم. با توجه به افزایش ناوگانی که برای افزایش سفر به مجموعه ناوگان رجا لازم داریم، سرمایه گذاری سنگینی را در این خصوص انجام داده ایم و سازمان تأمین اجتماعی هم از این سرمایه گذاری حمایت کرده است.

مدیرعامل رجا با بیان اینکه 15 دستگاه واگن مسافری دیگر نیز از سوی یکی دیگر از شرکت های تولیدکننده داخلی تا پایان سال به ناوگان این شرکت حمل و نقل ریلی اضافه می شود، گفت: در سال آینده تعداد بیشتری واگن از واگن سازان داخلی خریداری خواهیم کرد.

وی درباره سفرهای بین المللی رجا تصریح کرد: سفرهای ریلی ایران به ترکیه از قدیم در جریان بود اما به دلایل امنیتی در منطقه، مدتی متوقف شد که در سفر اخیری که با مدیرعامل راه آهن به این کشور داشتیم، مقدمات اجرای مجدد این برنامه فراهم شد و ترکیه ای ها از آن استقبال کردند.

رجبی با بیان اینکه مدت زمانی که برای این سفر در نظر گرفته شده، بسیار بالاست و از جاذبه این سفر کاسته است، گفت: به دنبال کاهش زمان سفر ریلی به ترکیه هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای کاهش زمان سفر انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات زیرساختی در سال جاری مانند اتصال راه آهن بستان آباد-تبریز که فاصله را کوتاهتر می کند و همچنین قول هایی که طرف ترکیه ای در خصوص کاهش تشریفات گمرکی داده، امیدواریم سبب شود تا زمان سفر را به کمتر از 60 ساعتی که در حال حاضر وجود دارد، برسانیم.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی درباره قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا گفت: از آنجایی که قیمت بلیت سفرهای بین المللی ریلی بر اساس توافقات چندجانبه در منطقه تحت عنوان سازمان CMO قیمت گذاری می شود، شرکت رجا چندان امکان دخالت در آن را ندارد اما بخش ایرانی را تلاش کرده ایم صرفه جویی کنیم تا کاهش یابد اما بیشتر از آن دیگر در توان رجا نیست و ما هم بر اساس توافقنامه دو کشور ایران و ترکیه عمل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با طرف ترکیه ای برای حذف هزینه دسترسی به ریل از قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا مذاکره ای شده؟، یادآور شد: توافقات در این زمینه هم بر اساس پروتکل CMO انجام می شود اما در فصل هایی که میزان تقاضا کمتر باشد، تلاش می کنیم تا در زمینه مدیریت قیمت ها هم کار کنیم.

رجبی درباره نرخ بلیت قطار تهران-آنکارا گفت: پرداخت ها میان دو کشور بر اساس نرخ ارز است بر اساس قیمتی که در CMO پیش بینی شده، مسیر تهران-آنکارا 43 یورو و تهران-وان 20 یورو خواهد بود. در این زمینه تخفیف ریالی داده ایم که به 770 هزار تومان (تهران-آنکارا) رسیده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر امکان خرید بلیت سفرهای بین المللی رجا از طریق اینترنتی وجود ندارد و مردم فقط می توانند از طریق دفاتر خدمات گردشگری (آژانس های گردشگری) بلیت قطار تهران-وان و تهران-آنکارا را خریداری کنند.