افزایش قیمت بلیط هواپیما به ضرر ایرلاین ها تمام خواهد شد

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰ 5 سال پیش

عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش قیمت بلیط هواپیما به ضرر ایرلاین ها تمام خواهد شد

عصر سفر- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت بلیط هواپیما به ضرر ایرلاین ها تمام خواهد شد، زیرا با افزایش هزینه ها، مردم دیگر از حمل و نقل هوایی برای مسافرت استفاده نمی کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به افزایش چشمگیر قیمت بلیط پروازهای هوایی، گفت: متأسفانه ایرلاین ها و دفاتر فروش بلیط هواپیما بدون هیچ دلیل و منطقی، قیمت بلیط هواپیما را بالا می برند، که این مسئله در یک سال اخیر موجب کاهش استقبال مسافران از این حوزه شده است.

دلیل قابل قبولی برای بالا بردن نرخ بلیط هواپیما وجود ندارد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت بلیط هواپیما در ایام خاص به ویژه اعیاد بیشتر نیز می شود، البته ایرلاین ها دلیل این مسئله را افزایش تقاضا و کمبود عرضه اعلام می کنند، اما قطعا این مسئله، دلیل قابل قبولی برای بالا بردن نرخ بلیط هواپیما نیست.

سازمان هواپیمایی کشور در سال های اخیر سیاست نظارتی خود بر حوزه قیمت بلیط هواپیما را تغییر داده، در شرایط کنونی بر اساس سیاست های اعمالی، نرخ بلیط به صورت شناور تعیین می شود، یعنی آنکه در ایام پرمتقاضی، قیمت بلیط افزایش یافته و در ایام دیگر نرخ بلیط کاهش می یابد
وی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور در سال های اخیر سیاست نظارتی خود بر حوزه قیمت بلیط هواپیما را تغییر داده، در شرایط کنونی بر اساس سیاست های اعمالی، نرخ بلیط به صورت شناور تعیین می شود، یعنی آنکه در ایام پرمتقاضی، قیمت بلیط افزایش یافته و در ایام دیگر نرخ بلیط کاهش می یابد.

نرخ بلیط هواپیما نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است

کیانپور ادامه داد: اما بر خلاف سیاست گذاری صورت گرفته، نرخ بلیط هواپیما نسبت به سال های گذشته به صورت میانگین در تمام ایام افزایش زیادی داشته و این مسئله تنها بر مسافران و مردم فشار وارد می کند.

افزایش قیمت بلیط هواپیما به ضرر ایرلاین ها تمام خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قطعا افزایش قیمت بلیط هواپیما به ضرر ایرلاین ها تمام خواهد شد، زیرا با افزایش هزینه ها، مردم دیگر از حمل و نقل هوایی برای مسافرت استفاده نمی کنند و به جای این حوزه، از حمل و نقل جاده ای و ریلی استفاده می کنند.

کاهش استفاده مردم از حمل و نقل هوایی موجب کاهش درآمد ایرلاین ها می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: کاهش استفاده مردم از حمل و نقل هوایی موجب کاهش درآمد ایرلاین ها و در نهایت ورشکستگی آن ها می شود، البته نمی توان در شرایط کنونی، مشکلات شرکت های هواپیمایی از جمله اعمال تحریم ها و افزایش هزینه های تمام به واسطه افزایش نرخ ارز را نادیده گرفت، اما وزارت راه و شهرسازی باید با اتخاذ تدابیری ضمن حمایت از ایرلاین ها، نسبت به متعادل کردن نرخ بلیط هواپیما اقدام کند./