مکان‌های دیدنی و زیبا گیلان برای گشت و گذار

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰ 5 سال پیش

مکان‌های دیدنی و زیبا گیلان برای گشت و گذار

عصر سفر- گیلان یکی از سرسبزترین شهرهای ایران است که سفر به این شهر و دیدن زیبایی‌های آن شاید ماه‌ها طول بکشد. زیبایی‌ها و جاذبه های گردشگری در استان گیلان به قدری زیاد است که می‌توانید با برنامه‌ریزی درست تمام چهارفصل از دیدن تمام زیبایی‌های این شهر شمالی لذت ببرید.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرآنلاین، در این مقاله قصد داریم تا ده مقصد پرطرفدار و بسیار زیبا برای سفر به گیلان صحبت کنیم تا در صورت رفتن به این شهر بزرگ راهنمایی برای دیدن مقصدهای زیبا داشته باشید. سفر به شهرهای شمالی کشور خصوصا استان گیلان و رشت باید با برنامه ریزی باشد بنابراین قبل از سفر به این شهرها با اجاره ویلای شمال از تخفیفان از اقامت خود مطمئن شوید تا در آنجا دچار سردرگمی نشوید.

1- ماسوله

روستای پلکانی ماسوله که از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری گیلان به شمار می‌آید. ماسوله در حدود 65 کیلومتری غرب شهر رشت واقع شده است و دسترسی به آن از تهران و از طریق اتوبان رشت بسیار راحت است. روستای ماسوله غیر از داشتن معماری خاص و پلکانی دارای تاریخ غنی 800 تا 1000 سال است و دیدنی های ماسوله هم شامل جاذبه‌های طبیعی و هم مکان‌های تاریخی می‌شود. ماسوله به دلیل واقع شدن در دامنه‌های جنگلی البرز، دارای آب و هوای مطبوع در فصل تابستان و بهار است و حتی سفر به ماسوله در فصل پاییز و زمستان به دلیل نوع پوشش پاییزی و زمستانی این روستا به قدری لذت‌بخش و زیبا است که از دست دادن آن می‌تواند به ضرر هر گردشگر و طبیعت گردی شود.

2- ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان یکی از خوش آب و هواترین مناطق گیلان به شمار می‌آید و دارای مناظری است که آن را به بهشتی کوچک در گیلان تبدیل کرده است. با حرکت در جاده سیاهکل به سمت دیلمان با مناظر زیبا و سرسبز مواجه خواهید شد و در تابستان چادرهای عشایر که به این منطقه خوش آب و هوا کوچ کرده‌اند را می‌توانید مشاهده کنید. دیلمان خود شهری است که در خود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مانند دشت شقایق در بهار، آبشار لونک و قلعه گرماور جا داده است.

3- ماسال

ماسال یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان گیلان است که امروزه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در نزدیکی کوه‌های تالش، منطقه‌ای کوهستانی و ییلاقی قرار گرفته است که طرفداران بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه از استان گیلان داشتن طبیعتی بکر و سرسبز و همچنین نمایی زیبا و پوشیده از ابر در بالای ییلاقات آن است. ماسال غیر از آب و هوای عالی دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار مانند آبشار و غارهای دیدنی بسیاری است. ماسال و جاذبه‌های گردشگری ماسال یکی از پر رفت و آمدترین مقاصد برای گردشگران و طبیعت گردان است که دیدن آن برای دوست‌داران طبیعت توصیه می‌شود.

4- دریاچه سقالکسار

روستای سقالکسار جایی است که دریاچه سقالکسار را در خود جای داده است. دریاچه‌ای زیبا و تمیز که به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان تبدیل شده است. تفریح در کنار این دریاچه برای گردشگران مهیا شده است و حتی می‌توانید با قایق از زیبایی آب تمیز این دریاچه لذت ببرید و عکس‌هایی زیبا و فراموش نشدنی بگیرید. در واقع وجود سد خاکی باعث به وجود آمدن دریاچه زیبای سقالکسار شده است که به جنگل‌های اطراف آن زیبایی دو چندانی بخشیده است. برای کسانی که عاشق گشت و گذار و پیاده روی در جنگل و کنار دریاچه هستند این مکان در گیلان بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

5- جواهردشت

روستای جواهردشت در رودسر در ارتفاعات استان گیلان یکی از آرام ترین مکان‌های گردشگری این منطقه از شمال کشور به شمار می‌آید که برای کسانی که به دنبال رسیدن به آرامش هستند انتخاب مناسبی است. اب و هوای خنک و عالی این روستا و همچنین نمایی از خانه‌های با سقف رنگی و دشت وسیع سبز می‌تواند منظره‌ای باشد که هر فردی در زندگی خود باید حداقل یک بار آن را ببیند. همچنین نمایی از ابرهای سفید رنگ در ارتفاعات این روستا تصویری مانند رویا به وجود می‌آورد و به زیبایی این روستا می‌افزاید.

6- سوباتان

دشت وسیع و ییلاقی در نزدیکی لیسار تالش و دشت های اردبیل از زیباترین مکان‌های گردشگری استان گیلان به شمار می‌آید. تصور اینکه در میان گل‌های این دشت دراز بکشی و نسیم خنک در به صورتت بخورد هر آدمی را وسوسه می‌کند. آبشار ورزان، آبشار ماهار، غار گنجخانه، چشمه باتمان بلاق، گودال سنگی، دره‌های زیبا و سرسبز و همچنین دشت‌های گل شقایق در این منطق به قدری خودنمایی می‌کنند که نباید فرصت دیدن آنها را از دست داد.

7- جنگل گیسوم

گیسوم و پارک جنگلی آن یکی از منطق سرسبز و دیدنی استان گیلان به شمار می‌آیند. یکی از زیبایی های گیسوم و پارک جنگی آن نزدیکی به ساحل خزر است که در صورت سفر به این منطقه هم می‌توانید از بودن در کنار دریا لذت ببرید و هم در پارک جنگلی آن قدم بزنید. رسیدن به نقاط بالایی جنگل گیسوم و پارک جنگلی آن مسیری بسیار زیبا جاده‌ای بسیار رویایی دارد که با سفر با ماشین شخصی می‌توانید از بودن در فضایی سرسبز و پوشیده از درخت‌های سر به فلک کشیده لذت ببرید.

8- جاده‌ی اسالم و خلخال

اگر اهل رانندگی در جاده‌های سرسبز و پر پیچ و خم شمال و خصوصا استان گیلان هستید حتما به جاده اسالم خلخال سر بزنید. جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین و سرسبزترین جاده‌های جنگلی ایران است که در کنار دیدن درخت‌های زیبای آن می‌توانید از آب و هوای بی‌نظیر آن نیز لذت ببرید. بسیاری از طبیعت گردان و توریست ها این جاده را برای پیاده روی و  کمپ انتخاب می‌کنند و دیگر افراد که عاشق رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم هستند از این جاده برای رفتن به اردبیل و ییلاقات خلخال استفاده می‌کنند.

9- قلعه رودخان

یکی از تاریخی‌ترین مکان های استان گیلان که سالانه گردشگران بسیاری را در خود جای می‌دهد قلعه رودخان در نزدیکی فومن است. قلعه ای تاریخی و زیبا که در میان سرسبزی و زیبایی مانند نگینی خودنمایی می‌کند. قلعه‌ای با بیش از 1000 پله که با رسیدن به بالای آن با منظره ای زیبا و دیدنی مواجه خواهید شد. وجود اقامتگاه‌ها و رستوران‌های بسیار در منطقه قلعه رودخان کار گردشگران را برای گشت و گذار در این منطقه آسان می‌کند.

10- تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از زیباترین تالاب‌های ایران و استان گیلان به شمار می‌آید. دیدن نیلوفر آبی بر روی آب صحنه‌ای زیبا و فراموش نشدنی برای هر گردشگری رقم می‌زند. قایق سواری یکی از تفریحاتی است که در این تالاب می‌توانید انجام دهید و اگر اواخر خرداد به این تالاب مراجعه کنید می‌توانید همراه با قایق سواری لاله‌های دریایی سر از آب بیرون آورده را نیز مشاهده کنید و لذت ببرید.

استان گیلان و رشت برای هر گردشگری پر از خاطره است و روز به روز به تعداد گردشگری که به تماشای زیبایی‌های این قسمت از ایران می‌روند افزوده می‌شود.