۵۰۰ هتل در دست ساخت است

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵:۰۰ 5 سال پیش

رئیس سازمان میراث فرهنگی :

۵۰۰ هتل در دست ساخت است

عصر سفر- رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر 500 هتل در دست ساخت است که آینده امید بخشی را برای کشور رقم خواهد زد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، علی‌اصغر مونسان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در جهت جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی تلاش دارد، افزود: در سال گذشته در حوزه صنایع دستی 281 میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات انجام شد، البته حجم زیادی از این صادرات توسط گردشگران خارجی و به‌صورت چمدانی صورت گرفت که در این راستا پیش‌بینی می‌شود حدود 300 میلیون دلار صادرات انجام شده باشد. صادرات سال گذشته حدود 600 میلیون دلار بوده و هدف این است در فاز اول، حجم صادرات به یک میلیارد دلار برسد و سپس این حجم با توجه به ظرفیت‌ها به دو میلیارد دلار برسد.

وی درخصوص حضور گردشگران خارجی در ایران گفت: در شرایط کنونی، تحریم‌ها، ایران هراسی‌ها و حضور نظامی قدرت‌های خارجی در خلیج فارس علامت‌های بدی برای توسعه گردشگری است، اما به هرحال با تدابیر درنظر گرفته شده سال 97 ، هفت میلیون و 800 هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند که این رقم در سال 96 برابر با 4 میلیون و 700 هزار نفر بود و رشد 52 درصدی حاصل شد و در سه ماه نخست سال‌جاری نیز رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است. روی کشورهای منطقه و هدف جدید گردشگری کار شد و لغو روادید برای برخی کشور‌ها و عدم‌درج مهر در پاسپورت و ویزا انجام شد.

وی با اشاره به در حال ساخت بودن حدود 500 هتل در نقاط مختلف کشور، بیان کرد: این اقدام آینده خوبی را برای کشور نوید می‌دهد و کمترین اثرات تحریم‌ها را متحمل شده‌ایم. سرمایه‌گذاری 180 هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری کشور نشان از امید سرمایه‌گذاران به این بخش و رونق گردشگری کشور دارد.