وقوع حریق در جنگلهای ارسباران

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵:۰۰ 5 سال پیش

وقوع حریق در جنگلهای ارسباران

عصر سفر- فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری از وقوع حریق در جنگلهای ارسباران طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: هیچ دستگاهی به ما بالگرد نمی دهد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری«عصر سفر» به نقل از ایلنا، سرهنگ علی عباس نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها و مراتع درباره آتش سوزی در جنگل‌های قره داغ گفت: بیش از 40ساعت است که حریق در این منطقه شروع شده و 100 نفر از نیروهای برای اطفا در منطقه حضور دارند اما متاسفانه تاکنون موفق نشده اند که این آتش را خاموش کنند.

وی با بیان اینکه حریق در مناطق صعب‌العبور جنگلهای قره داغ اتفاق افتاده، ادامه داد: ما تلاش های بسیاری کردیم ‌تا بتوانیم‌ از سازمان مختلف دو دستگاه بالگرد برای اعزام نیرو و اطفای حریق تهیه کنیم اما متاسفانه موفق نشدیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها با تاکید براینکه ما در حال حاضر اطفای حریق از طریق هوایی داریم، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران و استاندار در منطقه حضور دارند و پیگیر تهیه هلیکوپتر هستند. در حال حاضر سازمان هلال احمر در منطقه بالگرد دارد و می تواند به کمک کند. همچنین هوانیروز می تواند از استانهای همجوار به ما کمک کند اما متاسفانه به دلیل اینکه در سه سال گذشته درحالیکه به ما کمک کردند اما ما نتوانستیم اعتبار لازم را برای آنها فراهم کنیم، امسال به ما کمک نمی کنند.

عباس نژاد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 200 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی ما در ارسباران دچار آتش سوزی شده و در حال سوختن است البته دو بخش بود که یک قسمت توسط همکارانم اطفا شده اما بخش دیگر همچنان در حال سوختن است.

وی ادامه‌داد: به ما قول داده بودند که ‌شاید امروز صبح بتوانند به ما یک بالگرد بدهند اما هنوز که خبری نشده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها و مراتع گفت: تا جایی که من در جریان هستم تاکنون هیچ مصدومی گزارش نشده است البته پس از اطفای حریق گزارش کاملی از خسارات بر جای مانده ارائه خواهیم کرد.

سرهنگ عباس نژاد درباره علت حریق در جنگلهای ارسباران خاطرنشان کرد: سطح جنگل و مراتع پوشیده از علفهای خشک شده است و وقتی درگیر حریق شود دیگر نمی توان به راحتی آن را اطفا کرد. عامل این حریق نیز عوامل انسانی بوده که احتمالا به صورت سهوی باعث ایجاد حریق شده اند.

مطالب مرتبط