نمایشگاه ملی صنایع دستی فردا افتتاح می شود

شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶:۰۰ 5 سال پیش

نمایشگاه ملی صنایع دستی فردا افتتاح می شود

عصر سفر- سی و دومین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریور ماه درحالی برگزار می‌شود که هنوز جزئیات آن از سوی وزارت میراث فرهنگی اعلام نشده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، سی و دومین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور هنرمندان و صنعتگران این حوزه در کشور از فردا سوم شهریور ماه تا روز نهم شهریور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

سی و یکمین دوره این نمایشگاه اسفند ماه سال 97 همزمان با فرارسیدن ایام نوروز برگزار شده بود.

معمولا در نمایشگاه صنایع  دستی ضمن نمایش هنر دست هنرمندان کشور، چند کارگاه زنده نیز برپا می شود و چادرهای عشایر نیز در محوطه باز نمایشگاه برپا شده و به فروش مواد خوراکی و سوغات می پردازند. اجرای موسیقی سنتی نیز از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که در چند سالن از سالن های محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپا می شود.

چند سالی است که در این نمایشگاه طرح خانه ایرانی نیز به نمایش گذاشته می شود طرحی که اجرای آن برای بسیاری از ایرانی ها دور از ذهن است.

نمایشگاه ملی صنایع دستی که همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران برپا می شود اگرچه فردا افتتاح خواهد شد اما هنوز هیچ اطلاع رسانی و یا نشست خبری در باره جزئیات نمایشگاه از سوی سازمان میراث فرهنگی که اکنون به وزارتخانه تغییر کرده، انجام نشده است.