مرز خسروی امسال برای تردد زائران اربعین باز می‌شود

دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰ 5 سال پیش

مرز خسروی امسال برای تردد زائران اربعین باز می‌شود

عصر سفر- وزیر کشور گفت: امسال توافق کردیم تا مرز خسروی هم به مسیرهای تردد زائران اربعین اضافه شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح روز دوشنبه در بدو ورود به زنجان در فرودگاه این شهر افزود: در مرزهای عربی آمادگی کامل وجود دارد و با تمهیداتی که با کشور عراق صوزت گرفته زائران در کمال امنیت و سلامت در مراسم باشکوه اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در مرزهای غربی کشور مشکل و مساله خاصی وجود ندارد،  همکاری های ما با کشور عراق در سطح بسیار خوب و کشورهای دیگر مثل ترکیه هم وضعیت مرزها مناسب است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: به لحاظ امنیت مرزها در شرایط بسیار خوبی هستیم، در شرق کشور این تسلط و رصد مستمر و دائمی را داریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرزهای شرقی در کشورهای افغانستان و پاکستان با ضعف کنترل مرزی از سوی همسایگان مواجه هستیم، زحمت اصلی بر دوش ایران است و نیروهای ما در مرزبانی ناجا،  سپاه و ارتش وظایفشان را در این حوزه به خوبی انجام می دهند.

وی یادآور شد: به دستور رهبر معظم انقلاب، رقم قابل توجهی از صندوق توسعه ملی بابت تجهیز و تمهیدات لازم مرزی هزینه کردیم.

این مسئول در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و کارها با هماهنگی لازم بین دستگاه های نظارتی، اجرا و حوزه تامین امنیت پیش می رود و تلاش می کنیم تا انتخابات باشکوهی را داشته باشیم. 

رحمانی فضلی افزود: در سفر به زنجان همه اقداماتی که در حوزه های مختلف انجام شده به ویژه در شورای تامین و اقتصاد مقاومتی را مرور کرده و کارهایی که لازم است را حتما در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی بازدید از طرح های مختلف را ازدیگر برنامه های سفر یک روزه به زنجان برشمرد و افزود: با تقویت هماهنگی بین مسئولان گامهای بلند تر و مهمتری برخواهیم داشت.

در سومین روز از هفته دولت وزیر کشور وارد زنجان شد

رحمانی فضلی در این سفر ضمن ارزیابی شرایط توسعه ای استان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان شرکت می کند،  سخنرانی در  مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجائی، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان زنجان و دیدار با خانواده شهید شهریاری از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور در سومین روز از هفته دولت در استان زنجان خواهد بود.

همچنین برای بررسی آخرین وضعیت طرحهای استمرار و ارتقای وضعیت مطلوب امنیت در این استان، در جریان این سفر شورای تامین استان زنجان با حضور دکتر رحمانی فضلی رییس شورای امنیت کشور برگزار خواهد شد.