کثیف‌ترین کوه جهان کدام است؟

سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۰ 5 سال پیش

کثیف‌ترین کوه جهان کدام است؟

عصر سفر- کوه‌ها یکی از مکان‌های محبوب گردشگری است که سالانه بسیاری از گردشگران به‌منظور کوهنوردی و ورزش راهی آن می‌شوند و به فتح قله می‌پردازند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، کوه اورست بلندترین کوه دنیاست که افراد محدودی موفق به فتح آن شده‌اند. این کوه با ارتفاع 8،848 متر در کشور چین و میان رشته‌کوه‌های هیمالیا جا خوش کرده است. حقایق جالبی پیرامون این کوه وجود دارد که بسیاری از ما بی‌اطلاع هستیم؛ برای آگاهی از این نکات جذاب در ادامه ما را همراهی کنید.

کوه اورست را کثیف‌ترین کوه جهان می‌دانند؛ زیرا در حدود 50 تن زباله در آن وجود دارد که جمع‌آوری هم نمی‌شود یا بهتر است بگوییم که به دلیل ریخته‌شدن این زباله‌ها در مکانی خطرناک و مرتفع، قابل جمع‌آوری نیستند و اقدام در این راه ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد. همچنین در این مکان حدود 200 جسد وجود دارد که هیچ‌گاه به پایین آورده نشدند و امروزه برخی از آن‌ها راهنمایی برای پیدا کردن مسیر و صعود به قله هستند. شواهد بیانگر آن است که از هر 100 نفری که به قله این کوه صعود کرده‌اند، 4 نفر کشته شدند.

زباله‌ها به یک معضل برای کوهنوردی تبدیل‌ شده‌اند به‌گونه‌ای که کوهنوردان را در هر کجای دنیا دچار مشکل می‌کنند. در کشور گرجستان هم کوه‌ هایی مملو از زباله دیده می‌ شوند که علاوه بر مشکلات زیست محیطی، موجب رنجش مسافران تور گرجستان شده و شهرداری مناطق مربوط هم هیچ فکری برای آن نمی‌ کنند.

البته این مشکل تنها به گرجستان محدود نمی‌شود و می‌توان گفت که در بسیاری از مناطق جهان این تصاویر بدمنظر دیده می‌شود. برای مثال توریست‌های تور زمینی ارمنستان هم همواره از این مشکل گلایه دارند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کوه اورست هرسال 4 میلی‌متر بزرگ می‌شود. البته در زلزله سال 2015 حدود 2.5 سانتی‌متر کوه کوچک شد. گردشگران تور لحظه آخری در طول مسیر رسیدن به قله کوه به اینترنت دسترسی دارند و در زمان‌های لازم می‌توانند مورداستفاده قرار دهند. لازم است بگوییم که صعود به قله کوه اورست حدود 65 هزار دلار برای علاقه‌مندان هزینه در بردارد.