چشم امید بوئینگ به سفارش خرید ۱۰۰ میلیارد دلاری توسط چین

چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰ 5 سال پیش

چشم امید بوئینگ به سفارش خرید ۱۰۰ میلیارد دلاری توسط چین

عصر سفر- با پیشرفت مذاکرات برای حل جنگ تجاری طولانی مدت آمریکا و چین، دورنمای سفارش احتمالی 100 جت با ارزش بیش از 10 میلیارد دلار از طرف پکن افزایش یافته است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، شرکت بوئینگ اعلام کرد سفارش هواپیما توسط چین می تواند نتیجه هرگونه قراردادی برای پایان دادن به  جنگ تجاری طولانی مدت بین دو قدرت بزرگ دنیا باشد.

دنیس مولنبرگ،  مدیر عامل بوئینگ در کارخانه ساخت هواپیماهای پهن بدنه در اورت گفت پیش بینی زمان رسیدن به یک قرارداد احتمالی بین چین و آمریکا سخت است.

وی گفت:« این مسئله بسیار چالش برانگیز است. ولی به نظر من بالاخره آنها می توانند به یک راه حل برسند چون به نفع هر دو طرف است و فکر می‌کنم تجارت هواپیمای ما هم بخشی از راه حل نهایی آنها باشد».

مولنبرگ اضافه کرد:«  امیدواریم راه‌حلی که قرار است به آن برسند برای هواپیماسازی ما هم مفید باشد. یک صنعت هوافضای سالم به نفع هر دو کشور است».

شرکت بوئینگ که مقر آن در شیکاگو است، خود را برترین صادرکننده آمریکا می داند و سال گذشته بیش از یک سفارش از هر چهار سفارش هواپیمای خود را به مشتریانش در چین فروخته است. این شرکت پیش بینی می کند طی 20 سال آینده 7700 سفارش هواپیمای جدید با ارزش 1.2 تریلیون دلار از طرف چین داشته باشد.

ولی عوارض تلافی‌جویانه بین آمریکا و چین اقتصاد جهان را کند کرده و باعث شده بوئینگ  بر لبه ی پرتگاه ژئوپلیتیکی قرار بگیرد.بویینگ همواره سعی کرده جای پای صنعتی خود را در چین محکم تر سازد و هدف آن افزایش فروش در رقابت با ایرباس اروپاست.

سفارش هواپیمای چین به هر دو شرکت بوئینگ و ایرباس به خاطر نامشخص بودن نتیجه درگیری تجاری با آمریکا کاهش یافته است.

مولنبرگ گفت:«سخت است که پیش بینی کنیم آیا چین و آمریکا به یک قرارداد موفق می رسند یا نه. چین طی سال گذشته هواپیما سفارش می داد. تقاضای هواپیمای چین هنوز پابرجاست. نیاز آنها به هواپیما واقعی است».

در ماه مارس گزارش شد که با پیشرفت مذاکرات برای حل این جنگ تجاری طولانی مدت،  دورنمای سفارش احتمالی 100 جت با ارزش بیش از 10 میلیارد دلار از طرف پکن افزایش یافته است.

سفارش هواپیماهای بوئینگ تحت تاثیر زمین گیر شدن جت مکس 737 هم قرار گرفته است. مکس 737 دو سقوط مرگبار داشت که باعث کشته شدن 346 نفر شد.

این اظهارات مولنبرگ پس از آن بیان شد که وزیر امور خارجه چین گفت امیدوار است واشنگتن بتواند شرایطی برای مذاکرات فراهم آورد ولی از آن زمان هیچ خبری از مکالمه تلفنی جدید بین آمریکا و چین در مورد تجارت گزارش نشده است.

ترامپ روز دوشنبه پیش بینی کرد به خاطر افزایش فشار اقتصادی بر پکن و از دست رفتن مشاغل در چین، احتمال رسیدن به  یک قرارداد تجاری افزایش یافته است.