پیش‌بینی بارندگی در شمال

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸:۰۰ 5 سال پیش

پیش‌بینی بارندگی در شمال

گرد و خاک در جنوب و شرق

عصر سفر- سازمان هواشناسی اعلام کرده طی روزهای آینده در سواحل شمالی کشور بارندگی پیش‌بینی شده است. همچنین مناطق جنوب و شرق کشور شاهد رخداد گردوخاک خواهد بود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از همشهری آنلاین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با مهر، گفت: طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه در سواحل غربی بارش باران پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: روز جمعه، 15 شهریور، از شدت بارش در این مناطق کاسته خواهد شد اما مجدداً طی روزهای شنبه و یکشنبه بارندگی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب برای برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز شرقی واقع در استان‌های تهران و سمنان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود، این وضعیت در برخی ارتفاعات گلستان رخ خواهد داد.

به گفته وی، طی سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب خوزستان و مناطق شرقی کشور به ویژه منطقه زابل رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه تاکید کرد: امروز چهارشنبه شمال خلیج فارس و طی روزهای پنجشنبه و جمعه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی افزود: هوای تهران از امروز تا یکشنبه صاف گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت طی این مدت 34 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وظیفه گفت: شهرهای ایرانشهر و اهواز طی همین بازه زمانی در گرم‌ترین ساعات دمای 46 درجه سانتیگراد را نیز تجربه خواهند کرد.