توافق با دولت عراق برای لغو ویزا انجام شده‌است

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲:۰۰ 5 سال پیش

توافق با دولت عراق برای لغو ویزا انجام شده‌است

عصر سفر- دبیر ستاد مرکزی اربعین به خبر ممانعت اقلیم کردستان از ورود بدون ویزای زائران ایرانی به نجف و کربلا واکنش نشان داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری«عصر سفر» به نقل از ایلنا، احمد محمدی‌فر (دبیر ستاد مرکزی اربعین)  در واکنش به خبر ممانعت اقلیم کردستان از تردد بدون ویزای زائران و جلوگیری از سفر آنها به نجف و کربلا گفت: ما با دولت عراق در خصوص لغو ویزا به توافق رسیده‌ایم و یک اقلیم نمی‌تواند تصمیم جداگانه بگیرد. البته به ما چنین چیزی تاکنون اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ویزا برای ورود به خاک عراق است وقتی ویزا به فردی داده می‌شود، برای ورود به آن کشور است و اینطور نیست که برای ورود به یک استان در کشور مقصد نیازمند به ویزا باشید و لغو ویزا برای زائران در این‌ ایام برای تردد در کشور عراق است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره تردد از مرز خسروی نیز گفت: مرز خسروی به تازگی برای تردد زائران باز شده است، بنابراین ممکن است ناهماهنگی‌های جزئی وجود داشته باشد. اما عنایت داشته باشید که مرز خسروی برای تردد زائران بازگشایی شده است.

وی تصریح کرد: تردد زائران از این مرز نیز بنابر چارچوب‌هایی که تعیین شده است، انجام می‌شود. البته ممکن است ناهماهنگی هوایی بین گیت‌های ایران و عراق وجود داشته باشد.

 در خبر منتشره آمده است؛ علی‌رغم توافق دولت ایران و عراق برای لغو ویزای ایرانیان در محرم و صفر برای سفر به عراق، اقلیم کردستان از اجرای این توافقنامه سرباز می‌زند، بطوریکه از دو روز گذشته برخی از ایرانی‌ها که از اربیل یا موصل قصد سفر به نجف و کربلا را داشتند دیپورت شده‌اند و ماموران اقلیم کردستان گفته‌اند چنین توافقنامه‌ای نه از سوی سفارت ایران و نه دولت مرکزی به آنها اعلام نشده است و سفر ایرانی‌ها از مرزهای اقلیم به جنوب عراق و برای زیارت، غیرقانونی است.