ایام پیک اربعین حرکت‌های قطار کرمانشاه افزایش می‌یابد

جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰ 5 سال پیش

معاون استانداری:

ایام پیک اربعین حرکت‌های قطار کرمانشاه افزایش می‌یابد

عصر سفر- معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بابیان این‌که در ایام اربعین حرکت قطار کرمانشاه به سمت تهران و مشهد هرروز انجام می گیرد، گفت: در ایام پیک اربعین تعداد حرکت قطار کرمانشاه به تهران به هشت رام و کرمانشاه به مشهد به دو رام در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، مهرداد سالاری در نشست هم اندیشی با فعالین حوزه گردشگری کرمانشاه که دیروز(21 شهریور) برگزارشد،  زیرساخت های ارتباطی را یکی از اصلی ترین پایه های گردشگری دانست و اظهار کرد: زمانی که گردشگر تصمیم به سفر و بازدید از منطقه ای می گیرد، در گام نخست زیرساخت های ارتباطی منطقه را بررسی می کند.

وی بابیان اینکه فراهم بودن زیرساخت های ارتباطی تاثیر زیادی در انتخاب یک منطقه به عنوان مقصد توسط گردشگران دارد، عنوان کرد: باتوجه به اهمیت این مسئله  و اینکه کرمانشاه دارای قابلیت های زیادی برای جذب گردشگر است، اقدامات خوبی را در حوزه زیرساخت های ارتباطی همچون راه جاده ای، هوایی و ریلی آغاز کرده ایم.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در حوزه راه‌های اصلی جاده ای در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی داریم و قرار است ادامه آزاد‌راه تهران به همدان را تا کرمانشاه داشته باشیم و در این راه مشارکت بخش خصوصی را داریم که این آزادراه را به مرز خسروی متصل کنیم.

سالاری بابیان اینکه در بخش ریلی هم راه آهن تا کرمانشاه آمده و برنامه توسعه آن تا مرز وجود دارد، گفت: کارهای زیرسازی راه آهن از کرمانشاه تا اسلام آبادغرب 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا سال آینده عملیات روسازی آن هم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: در این بخش از اسلام آبادغرب به مرز خسروی هم 15 درصد پیشرفت فیزیکی داریم تا با رسیدن راه آهن به مرز و اتصال آن به راه آهن خانقین عراق و در نهایت بندر لازقیه سوریه شبکه ریلی استان ملی شود.

معاون عمرانی استاندار همچنین از برنامه ریزی ها برای استفاده گسترده از ظرفیت راه آهن کرمانشاه در ایام اربعین خبرداد و گفت: درحال حاضر هر دو روز یک بار برنامه حرکت قطار تهران و مشهد را داریم و در نظر داریم برای روزهای پیک ایام اربعین برنامه حرکت قطارهای کرمانشاه به سمت تهران را به هشت رام و به مشهد را به دو رام افزایش دهیم.

این مسئول در ادامه به بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه بعد از 50 سال اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد اتمام عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه و تحول در بخش ارتباط هوایی استان باشیم.

وی افزود: بدنبال بازگشت ترکیش آنلاین به کرمانشاه هستیم.

سالاری یادآورشد: البته طی ماه های اخیر موفق شده ایم پروازهای آتا و قشم ایر را در استان برقرار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار مشارکت جدی بخش خصوصی در توسعه گردشگری استان شد و گفت: قابلیت های زیادی در حوزه گردشگری در استان داریم که برای بالفعل شدن این قابلیت ها باید بخش خصوصی و فعالین گردشگری پای کار بیایند.

معاون عمرانی استانداری بابیان اینکه مخاطبین گردشگری مختلف هستند و باید برای هرکدام از این ها یک خط گردشگری در استان تعریف کنیم، گفت: مخاطبین گردشگری ما منطقه ای، ملی و یا بین المللی هستند که باید متناسب با این مخاطبان برای آنها خطوط گردشگری در استان تعریف کنیم.

وی همچنین به برنامه ریزی انجام شده برای تعریف خطوط گردشگری جدید در منطقه غرب کشور اشاره کرد و گفت: برای تحقق این هدف معاونین عمرانی این استان ها به عنوان منطقه سه همکاری هایی خواهند داشت و جلساتی برگزار می کنند تا جاذبه های این منطقه در سطوح ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

سالاری در ادامه به میزان اشتغالزایی بالا در حوزه گردشگری هم اشاره کرد و گفت: معتقدیم بخش گردشگری با ظرفیت اشتغالزایی که دارد می تواند بخش عمده ای از مشکل بیکاری استان را حل کند، چرا که صنعت توریسم بازده بالایی دارد و از همان شروع کار می توان از آن خروجی گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای گردشگری یکی از راه های رشد گردشگری و اشتغالزایی در این بخش است، افزود: تاکنون رویدادهای خوبی در استان برگزارشده که مطلوب بوده، اما هنوز کافی نیست و تا کرمانشاه 2020 باید رویدادهای زیادی را برگزار کنیم.