چرا رابطه ایران و اتریش مهم است؟

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۰۰ 5 سال پیش

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری پاسخ می دهد؛

چرا رابطه ایران و اتریش مهم است؟

عصر سفر- مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، جزئیات سفر هیات اتریشی را به انگیزه برگزاری «سمپوزیوم گردشگری کوهستان» در تهران تشریح کرد و چشم‌انداز تقویت رابطه گردشگری ایران و اتریش را با توجه به موقعیت جغرافیایی و سیاسی این کشور در قاره اروپا مثبت دانست و گفت: سال گذشته بیش از 13 هزار اتریشی به ایران سفر کردند که با رشد همراه بوده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، محمدابراهیم لاریجانی گفت: ایران و اتریش روابط «طولانی» و «مثبتی» با یکدیگر دارند. بیش از 150 سال است که اتریش در ایران سفارت دارد و روابط دیپلماتیک دو کشور تا به حال خوب بوده و عمر رابطه‌ی تاریخی‌شان به چند صد سال می‌رسد. از طرفی پروازهای خوبی بین ایران و اتریش برقرار است. ایرلاین اتریشی نیز علاقه پیدا کرده پروازهای ایران را گسترش دهد.

او با یادآوری سفر بیش از 13 هزار اتریشی در سال گذشته به ایران، اظهار کرد: به نسبت سایر کشورهای اروپایی، چشم‌انداز خوبی در ارتباط با اتریش وجود دارد؛ موقعیت جغرافیایی، اشتراک زبانی و فرهنگی این کشور و ارتباط خطوط هوایی اتریش با سایر کشورهای اروپایی باعث می‌شود روابط و تبادل گردشگری ایران از طریق آن با سایر کشورهای اروپایی تسهیل شود.

لاریجانی افزود: تعریف رابطه‌ی درازمدت با اتریش باعث خواهد شد گردشگران بیشتری به ویژه در حوزه طبیعت‌گردی و کوهستان به ایران جذب شوند و در مقابل ما هم از تجربیات زیاد این کشو در زمینه گردشگری کوهستان، بهره ببریم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره جزئیات برگزاری سومین کارگروه همکاری‌های ایران و اتریش که از دوم تا چهارم مهرماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: این کارگروه در ادامه جلسات قبلی که با حضور هیات ایرانی و با دستور کار آموزش در اتریش برگزار شد، است. در آن دیدار دو کشور توافق‌ها و تبادل‌هایی در حوزه آموزش گردشگری داشتند که در کارگروه سوم گزارشی از روند کارهای انجام شده، ارائه خواهد شد.

او با بیان این‌که موضوع کارگروه سوم که در تهران برگزار می‌شود «گردشگری کوهستان» و «طبیعت‌گردی» است، گفت: روز دوم مهر ماه در دو جلسه‌ی سه ساعته با حضور بخش خصوصی گردشگری ایران که در حوزه‌های مربوطه فعال‌اند و معاون وزیر گردشگری و توسعه پایدار کشور اتریش، رییس کارگروه همکاری‌های ایران و اتریش و تعدادی از فعالان گردشگری به همراه سفیر و رایزن آن کشور، موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری و تبادل گردشگر در حوزه کوهستان و طبیعت‌گردی بحث خواهد شد.

وی یادآور شد: همزمان با این نشست، «سمپوزیوم گردشگری کوهستان» از سوی سفارت اتریش در تهران با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود که در پایان روز سوم این گردهمایی‌ها پروتکل همکاری‌های گردشگری ایران و اتریش با توجه به دستور کار، امضا خواهد شد.

لاریجانی گفت: گشت تهران و دماوند دو برنامه جانبی است که برای هیات اتریشی ترتیب داده شده است. اتریشی‌ها کوه دماوند را به خوبی می‌شناسند و قبلا توسط یک کوهنورد معروف اتریشی که به این قله صعود داشته، فیلمی تهیه و در یکی از شبکه‌های تلویزیونی پر بازدید این کشور نمایش داده شده که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: در نشست تهران تاریخ برگزاری کارگروه چهارم مشخص خواهد شد و ممکن است دستور کار بعدی تعیین شود که از جانب ایران احتمالا پیشنهادهایی درباره چگونگی نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری و چگونگی تسهیل و روان‌سازی صدور مجوزهای گردشگری مطرح شود.

لاریجانی با اشاره به تجربه اتریش در گردشگری کوهستان، اسکی و اکوتوریسم که ارتباط با این کشور را برای ایران با معنی‌تر می‌کند، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم ایران هم تجربه خوبی در حوزه طبیعت‌گردی، اکوکمپ و بومگردی دارد. در نشست قبلی که درباره این ظرفیت‌ها صحبت کردیم اتریشی‌ها خیلی علاقمند شدند از نزدیک این ظرفیت را ببینند. به نوعی دو کشور در مذاکره موقیت برابری دارند، به هر حال ما هم تجربیاتی برای انتقاال داریم که اتریشی‌ها به آشنایی با آن اشتیاق نشان داده‌اند.