زمان پروازهای داخلی و خارجی از ۳۱ شهریور بر اساس ساعت رسمی است

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷:۰۰ 5 سال پیش

زمان پروازهای داخلی و خارجی از ۳۱ شهریور بر اساس ساعت رسمی است

عصر سفر- عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تغییر ساعت رسمی کشور خللی در ساعات پروازی ندارد و مسافران با اطمینان خاطر از 31 شهریور براساس ساعت درج شده در بلیت وارد فرودگاه شوند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، سعید اکبری عنوان کرد: تغییر ساعت رسمی کشور خللی در ساعات پروازی ندارد و مسافران با اطمینان خاطر از 31 شهریور بر اساس ساعت درج شده در بلیت (ساعت رسمی کشور) وارد فرودگاه شوند.

وی افزود: ما دارای اختلاف ساعت با مبنای بین المللی هستیم و از 22 سپتامبر تا 21 مارس سه ساعت و نیم با ساعت بین المللی اختلاف داریم و تابستان نیز اختلاف ما با مبنای بین المللی چهار ساعت و نیم است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: این اختلاف ساعت در AIP ایران درج شده و کشورهای همسایه و تمام شرکت های هواپیمایی و آژانس های هواپیمایی از آن آگاهی دارند.

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با توجه به اینکه در بلیت هواپیماها ساعت محلی درج می شود و سیستم اتوماسیون فرودگاه ها نیز به طور اتوماتیک بر اساس تغییر ساعت تنظیم می شود، مشکل و خللی در برنامه پروازها ایجاد نمی شود و مسافران می توانند با اطمینان خاطر از 31 شهریور بر اساس ساعت تعیین شده در بلیت در فرودگاه حاضر شوند.

گفتنی است طبق قانون مصوب مجلس، هر ساله 30 شهریور ساعت رسمی کشور رأس ساعت 24 یک ساعت به عقب کشیده می شود.