قدیمی‌ترین فرودگاه چین تعطیل می‌شود

سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰ 5 سال پیش

قدیمی‌ترین فرودگاه چین تعطیل می‌شود

عصر سفر- قدیمی ترین فرودگاه چین که در 1910 طی حکمرانی سلسله چینگ آغاز به کار کرد، به زودی بسته می شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم ، قدیمی ترین فرودگاه چین که در 1910 طی حکمرانی سلسله چینگ آغاز به کار کرد، به زودی بسته می شود چون فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن، بزرگترین قطب هوانوردی جهان قرار است درهایش را باز کند.

  این فرودگاه جدید که ساخت آن 11.3 میلیارد دلار هزینه برد و 5 سال طول کشید، ظاهری فوق العاده به شکل یک ستاره دریایی دارد. انتظار می رود این ساختمان بزرگترین پایانه جهان باشد چون محوطه ای حدود 700 هزار متر مربع را اشغال کرده است. کل فرودگاه بین المللی داکسینگ در زمینی به مساحت 47 کیلومتر مربع احداث شده و برای پارک 268 هواپیما فضا دارد.

فرودگاه بزرگ جدید در 46 کیلومتری جنوب میدان تیانانمن پکن قرار دارد و آماده می شود تا سال 2021 ، 45 میلیون مسافر و تا سال 2025 ، 72 میلیون نفر را جابجا کند. این فرودگاه طرح‌های توسعه ای بلند پروازانه ای دارد و می خواهد تا 2040 ظرفیت خود را تا 100 میلیون مسافر افزایش دهد.

برنامه ریزی شده این فرودگاه در سی ام سپتامبر افتتاح شود، یعنی یک روز قبل از هفتاد و دومین سالگرد جمهوری خلق چین در اول اکتبر.

داکسینگ دومین فرودگاه بین المللی در پایتخت چین  پس از فرودگاه بین المللی پکن است. فرودگاه بین المللی پکن در حال حاضر دومین فرودگاه شلوغ جهان است و به عنوان قطب اصلی هوانوردی شهر فعالیت می کند.

انتظار می‌رود فرودگاه داکسینگ فشار را از روی فرودگاه بین المللی پکن کم کند بنابراین پکن دیگر نیازی به فرودگاه کوچک نظامی خود با نام« نانیوان» ندارد. این فرودگاه در سال 1910 در زمان حکومت خاندان چینگ افتتاح شد و قدیمی ترین فرودگاه چین است. نانیوان در زبان چینی یعنی  باغ جنوبی.

نانیوان مدتها یک فرودگاه نظامی و بازرگانی بود و سال گذشته 5 میلیون مسافر را جابجا کرد که در مقایسه با فرودگاه بزرگ پایتخت مانند قطره ای در دریاست.

هنوز سرنوشت این فرودگاه قدیمی مشخص نیست ولی احتمالاً به عنوان یک مکان تاریخی از آن یاد شده و تبدیل به موزه شود.

ما هویدی، مدیر مرکز مطالعات چین در دانشگاه هنر این کشور گفت:«فرودگاه نانیوان در مقایسه با فرودگاه بزرگ پکن و فرودگاه داکسینگ یک تاریخ غنی و خاص دارد و می تواند داستان های جذاب بسیاری را در اختیار عموم قرار دهد چون اولین فرودگاه چین است. بنا براین مکان بسیار مناسبی برای یک موزه با مضمون هوانوردی کشور است.