دومین هواپیمای ATR پس از چک دوساله به آسمان بازگشت

شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۰ 5 سال پیش

دومین هواپیمای ATR پس از چک دوساله به آسمان بازگشت

عصر سفر- مدیرآشیانه شماره سه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: دومین هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی بعد از انجام چک دوساله خود به خط پروازی بازگشت و اکنون چک دوساله سومین و چهارمین هواپیمای ATR هما آغاز شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، محمود نادری روز شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: دومین هواپیمای ATR با انجام موفق چک نیمه سنگین دوساله خود از هفته گذشته وارد خط پروازی شد.

وی گفت: این چک شامل پیاده کردن همه صندلی‌های هواپیما بود و بعد از انجام بازرسی و اطمینان از نبود خوردگی، برآمدگی و ترک قطعات و تست‌های متعدد روی ارابه‌های فرود، موتورها و سطوح کنترل هواپیما مجددا عملیاتی گشت.

نادری خبر داد که اکنون سومین و چهارمین هواپیمای ATR در آشیانه هما برای انجام چک دوساله خود قرار دارد.

وی توضیح داد که عملیات چک دوساله همه 13 فروند هواپیمای ATR ناوگان هما در نیمه دوم سال انجام خواهد شد و به نسبت زمان ورود این هواپیماها به کشور چک نیمه سنگین آنها در آشیانه هما انجام خواهد شد.

هواپیمای فعلی بعد از انجام چندین چک A، به مرحله‌ای رسیده است که نیازمند یک چک  C(چک دوره ای نیمه سنگین) است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند که با وجود تحریم‌ها از زمین‌گیر شدن هواپیماهای خود جلوگیری کند؛ به همین دلیل و با وجود اینکه چک C فرآیند پیچیده‌ای است مهندسان تعمیر و نگهداری هما در شیفت‌های کاری تعیین شده در روزهای تعریف شده عملیات چک سنگین ATR را انجام می‌دهند.

هما تلاش دارد با انجام چک سنگین هواپیمای ATR و بازگرداندن آن به خط پروازی از این هواپیماها برای سفرهای منطقه‌ای استفاده کند.

در حال حاضر مذاکرات جدیدی برای آغاز پروازهای منطقه‌ای این هواپیماها نیز با کشورهای منطقه اطراف انجام شده است.

اکنون 13 فروند هواپیمای ATR در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

مدل این هواپیماهای خریداری شده ATR72-600 است که برای نخستین بار در سال 2010 میلادی وارد ناوگان هوایی جهان شد؛ این هواپیما منطبق با آخرین فناوری و جدیدترین سیستم‌های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است.